عدالت در تقسیم ثروت شهری در میان مردم و مناطق انجام نشده است

موسوی با بیان اینکه متاسفانه عدالت در تقسیم ثروت شهری در میان مردم و مناطق انجام نشده است گفت: باید دست به دست یکدیگر دهیم و با استفاده از این فرصت به درد و مشکلات مردم رسیدگی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «سید زین العابدین موسوی» امروز (شنبه ۱ آبان) در آئین معارفه شهردار جدید آبادان، با تبریک فرارسیدن میلاد با سعادت پیامبر نور و رحمت حضرت محمد مصطفی (ص) اظهارکرد: در دولت سیزدهم که دولتی پر تلاش است باید بتوانیم آنچه را که در آبادان پس از جنگ تا امروز بر زمین مانده را رفع کنیم و به نفع مردم به اتمام برسانیم تا شاهد جلب رضایتمندی آنان باشیم.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه آبادان مطالبه از شهرداری را پیوندی میان مطالبات عمومی مردم، انتظاراتشان و اقدامات دولت دانست و افزود: انتخاب شهردار از سوی شورای شهر می تواند سبب رضایتمندی و یا دلخوری مردم شود، اگر در شهرها و کشورمان نظام جمهوری اسلامی تمام تلاشش را برای خدمت به مردم وقف کند اما شهرداری نتواند خدمات شهری را به مردم ارائه دهد همانند این است که هیچ کاری انجام نشده، آن هم در شهری مانند آبادان که توقع مردم پائین است و انتظارشان انجام کارهای اولیه است.

 

وی با بیان اینکه انباشت مشکلات شهری حاصل از اعمال مدیریت دلخواهی است اضافه کرد: در حال حاضر جمع آوری زباله ها، نخاله ها، آب های سطحی و فاضلاب بیشترین دغدغه مردم است و آنها انتظار اجرای پروژه های بی نظیر را در شرایط کنونی ندارند.

 

موسوی تاکید کرد: در شهرهای دیگر و کلان، مردم توقعات جدیدی دارند اما چون ما مسائل مقدماتی مان حل نشده هنوز توقع مردم در همان سطح است.

 

وی ادامه داد: پس از جنگ تاکنون مسائل و مشکلات حوزه شهری هنوز حل نشده و زیرساخت های شهری که در زمان جنگ تخریب شدند به رغم بودجه های فراوانی که نظام به این شهر سرازیر کرد، همچنان مشکلات باقی مانده که این نشان می دهد در حوزه مدیریتی ما مشکل وجود داشته و مدیریت دلخواه اتفاق افتاده و هر کاری که دلمان می خواهد انجام می دهیم و پاسخگو هم نیستیم. 

 

فرماندار ویژه آبادان ابراز کرد: اگر دولت برای توسعه فاضلاب شهری به میزان ۲۸۰ کیلومتر اعتباری می دهد و ۲۰۰ کیلومتر هم هنوز نیاز به مرمت و بازسازی دارد، انتظار می رود که پس از جنگ ۴۰۰ کیلومتر از شبکه دفع آب های سطحی آن هم در سرزمینی که با حفر ۲ متر به آب می رسیم، ایجاد شود. 

 

وی اذعان کرد: اگر شهرداری در طول سال های پس از جنگ تاکنون به طور متوسط سالانه پنج تا ۶ کیلومتر کانال دفع آب های سطحی را اجرا می کرد اکنون بیش از ۲۰۰ کیلومتر کانال دفع آب های سطحی در شهر داشتیم و با یکی دو بار بارش باران شهر دچار آبگرفتی نمی شد و آب‌های سطحی به منهول های فاضلاب و در نهایت منازل مردم هدایت نمی شد.

 

موسوی از شهردار جدید آبادان خواستار تعیین تکلیف مسئله دفع آب‌های سطحی و توسعه شهری شد و بیان کرد: این در حالی است که شاهد رها شدن اطراف و اکناف شهر به حال خود هستیم؛ زمانی آبادان شهری با بهترین امکانات بود اما اکنون شهری با توسعه در حاشیه هایش است که کسی در مقابل این حواشی مسئولیت پذیر نیست البته این وضعیت تنها در آبادان چنین است نه جایی دیگر در صورتی که طبق قانون بایستی شهرداری مسائل را دنبال و به انجام برساند.

 

وی از ادامه دار بودن ساخت و سازهای بدون مجوز در این شهر انتقاد کرد و گفت: از جمله مشکلات در آبادان این است که عوارض ساخت و ساز گرفته نمی شود و لذا هر کسی هر کجا دلش می خواهد بدون مجوز ساخت و ساز می کند. 

 

فرماندار ویژه آبادان عنوان کرد: یکی از کارهای بر زمین مانده در آبادان عدم تعیین تکلیف وضعیت شهری توسط شهرداری است، بافت فرسوده معلوم نیست چه زمانی قرار است که تکلیفش مشخص و برای همیشه تمام شود و وجود این حجم از بافت فرسوده شهری در آبادان با هیچ کجا قابل مقایسه نیست.

 

وی با بیان اینکه هیچ برنامه ای پس از گذشت ۳۲ سال از پایان جنگ برای آبادان وجود نداشته است تصریح کرد: البته این مسئله مربوط به اکنون نیست و شهرداران قبلی نیز در به وجود آمدن شرایط فعلی دخیل بوده اند و حاصل آن ایجاد مناطقی مانند سلیچ در پیشانی شهر است که نماد بارزی از محرومیت و مظلومیت شهر آبادان محسوب می‌شود.

 

موسوی با اشاره به اینکه در درون شهر آبادان همه چیز فرسوده و ناکارآمد است لذا شهرداری و شورای شهر باید در این باره برنامه داشته باشند خاطر نشان کرد: شهر ما با این وسعت و جمعیت از داشتن حتی یک کشتارگاه محروم است و ما باید گوشت مورد نیازمان را از خرمشهر تامین کنیم؛ کشتارگاه یکی از واحدهای پیش پا افتاده شهرداری است که متاسفانه این واحد تعطیل است. 

 

وی به خرید بخشی از خدمات قابل ارائه در شهر توسط شهرداری برای انجام امور از مرکز استان و یا تهران اشاره کرد و افزود: باید ملزومات مورد نیاز از همین جا تامین شود و با توجه به خسارت و مشکلات وارده بر مردم از بابت کرونا شهرداری نباید اجازه خرید و یا ورود حتی یک پیچ را از خارج شهر به واحدهای زیر مجموعه اش دهد.

 

فرماندار ویژه آبادان اضافه کرد: باید شهرداری در انجام امور مربوط به فضای سبز، پسماند، آسفالت، خیابان سازی و غیره از وجود پیمانکار بومی منطقه بهره ببرد، اینکه از یک ارگان دولتی خاص بخواهیم که کارها را انجام دهد این کار به منزله نابودی پیمانکاران فعال در شهر است.

 

وی خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر آبادان خواستار پایان رفتارها و بحث های بی حاصل از سوی آنها شد و تاکید کرد: از اعضای شورا چه کسانی که به شهردار رای دادند و چه کسانی که رای نداند می خواهیم که به بحث های بی حاصل پایان دهند اما هر کجا که شهردار کارش را به درستی انجام نداد محکم و قاطعانه در مقابلش بایستند؛ تنفیذ حکم شهردار یعنی اعتماد نظام به وی و می بایست به آن احترام گذاشت و به رفتارهای بی حاصلی که همه چیز را به زیر سوال می برد و مدیریت شهرداری را ناکارآمد می کند، پایان داد.

 

موسوی بر توزیع عادلانه و منصفانه خدمات شهری تاکید کرد و ادامه داد: اگر چنین می شد سلیچ، ذوالفقاری، شطیط، علوانیه و امثال این‌ها وضعیت شان چنین نبود، متاسفانه عدالت در تقسیم ثروت شهری در میان مردم و مناطق انجام نشده است.

 

وی با بیان اینکه باید دست به دست یکدیگر دهیم و با استفاده از این فرصت به درد و مشکلات مردم رسیدگی کنیم گفت: دولت از امسال شورا و شهرداری را با انرژی بیشتر به سمت حل مسائل استارت زده است.

 

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به نصب و راه اندازی دستگاه آب شیرین کن سه هزار و ۵۰۰ مترمکعبی با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در اروندکنار ابراز کرد: خوشبختانه با نصب و راه اندازی این آب شیرین کن، آب در این شهر مرزی به پایداری رسید و دیگر به آب نیازی ندارد و این اقدام را می توان برای سه ایستگاه روستایی و سه ایستگاه شهری نیز به انجام رساند و با استقرار ۶ دستگاه آب شیرین کن در این ایستگاه ها برای همیشه مشکل آب شرب را به لحاظ کمی و کیفی حل کرد و برای آب مورد نیاز نخلستان ها و دام ها نیز تلاش کرد به طور حتم مردم قدردان هستند.

 

وی از شهردار جدید آبادان خواست با برنامه ریزی و اقدام برای تجارب ناکرده های این شهرستان وضعیت شهری را بهبود بخشد و اذعان کرد: رای شورای شهر به شهردار به معنی اعتماد مردم، نظام و دولت به ایشان است و باید برای رفع آنچه در شهرمان اعم از مبلمان شهری، فضای سبز، پسماند و غیره که مورد تائید مردم است، تلاش شود. 

 

در ادامه «سید مجتبی محفوظی» حلقه مفقوده شهر آبادان را مدیریت جهادی و انقلابی دانست و اظهار کرد: مشکلات شهری در آبادان فقط با اتحاد و همدلی رفع خواهند شد.

 

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهردار باید در کنار توسعه عمرانی به توسعه فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشد خاطر نشان کرد: این شهر به لحاظ فرهنگی نیاز به توسعه دارد. متاسفانه ۷۰ درصد عامل عقب ماندگی کنونی آبادان مربوط به مدیریت ضعیف شهری است که انتظار می‌رود با ورود شهردار جدید این مشکل برطرف شود.

 

وی با انتقاد از کیفیت اجرای برخی پروژه‌های عمرانی در آبادان تصریح کرد: متاسفانه برخی پروژه‌ها در سطح شهر به لحاظ کیفی دچار مشکل است و شاهد هدر رفت بیت المال هستیم، امیدواریم پروژه‌های شهری به پیمانکاران قدر مانند قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سپرده شود.

 

محفوظی اتحاد، انسجام و همدلی را راز موفقیت اعضای شورای اسلامی شهر برشمرد و عنوان کرد: اعضای شورای شهر و سه نماینده مردم آبادان در مجلس حامی شهردار خواهند بود و با دور بودن از اختلافات سیاسی برای این شهر قدم برخواهند داشت.

 

«حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» نیز در این نشست مسئولیت را امانت دانست و بیان کرد: مسئولان باید مسئولیت پذیر و امانت دار خوبی باشند، اگر امانت دار خوبی باشیم نتیجه آن رشد و شکوفایی شهر خواهد بود.

 

امام جمعه آبادان با بیان اینکه اگر کسی مسئولیت پذیر نیست، عهده دار هیچ منصبی نشود ابراز کرد: ضرر عدم مسئولیت پذیری متوجه مردم و شهر خواهد شد؛ ظرفیت‌های خوبی در آبادان وجود دارد که برای ساماندهی شرایط نامناسب شهر باید از آنها استفاده کرد.

 

وی یاد آور شد: شهردار باید با اخلاص و عمل به فکر خدمات رسانی به شهر باشد. آبادان از ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها محروم است در حالی که سایر شهرها پیشرفت کرده‌اند.

 

کد خبر 1107906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha