نزدیکی قلوب ، تقویت وحدت و ارتباط بیشتر مسلمان، انسجام جهانی را در بر دارد

اگرچه مسلمانان از مذاهب مختلف در برخی آراء و احکام اختلاف نظر دارند، اما نزدیکی قلوب ، تقویت وحدت و ارتباط بیشتر مسلمان، انسجام جهانی را در بر دارد .

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، هفته وحدت، یادگار حضرت امام خمینی (ره) است.

 

پیام هفته وحدت این است که مسلمانان همه با هم برادراند که با دست اتّحاد و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت، مجال از تفرقه افکنیِ بیگانگان می گیرند.

 

باید در هفته وحدت در سایه قرآن و سنت و سیره رسول اکرم (ص) ، وحدت و یکرنگی خود را حفظ کنیم و در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را بپیماییم و جز در مقابل خدا و رسولش برای کسی سر خَم نکنیم.

 

هفته وحدت، فرصت مناسبی است تا ضرورت همبستگی و یک‎دلی جهان اسلام به ویژه در این زمان پُر از فتنه و آشوب، با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیردوحدت بین همه مذاهب لازم و ضروری است. به خصوص در شرایط امروز که دشمنان می خواهند شیعه و سنی سلاح بردارند و به جان هم بیافتند و نتیجه ای حاصل نخواهد شد. 

 

هفته وحدت باعث ایجاد اتحاد بیشتر بین مسلمانان و خنثی سازی توطئه های دشمنان است

 

حجت الاسلام صادق ایرانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: هفته وحدت فرصت مغتنمی برای ایجاد اتحاد بیشتر بین مسلمانان و خنثی سازی  توطئه های دشمنان است تا با تقویت همدلی و برادری بین مسلمانان نقشه های دشمن برای ایجاد تفرقه در جوامع اسلامی را نقش برآب کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه افزود: پیامبر دارای خصوصیاتی همچون اخلاق عظیم ، رحمت ، عطوفت و قاطعیت ،مردمی بودن و مردم داری بوده و برای همه انسان ها در همه زمان ها و در همه زمینه ها بهترین اسوه حسنه است .

 

وی خاطر نشان کرد:به برکت نظام اسلامی و تدابیر حکیمانه امامین انقلاب، علما و نخبگان اهل سنت و شیعه با شناخت عمیق از دسیسه دشمنان اسلام و جبهه استکبار، پروژه اختلاف و تفرقه را یکی پس از دیگری خنثی می کنند.

 

 *وحدت یکی از نیازهای ضروری و مهم جامعه اسلامی 

 

حجت الاسلام حجت الله فاضلی در ادامه گفت: براساس فتوای علمای شیعه و سنی وحدت و همدلی بر همه مسلمانان واجب شرعی و وحدت یکی از نیازهای ضروری و مهم جامعه اسلامی است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه  افزود: همه مذاهب در سایه امت اسلامی هستند، و مسلمانان نباید  وحدت را نادیده بگیرند.

 

 

وی خاطر نشان کرد:آنچه که تاکنون کشور ما و دین ما را از کینه دشمنان و دام صیادان و شیادان و شیاطین رها ساخت، تنها هوشیاری در قبال مسائل و اتحاد و یکپارچگی است و دشمنان سعی بر تفرقه میان برادران شیعه و سنی دارند اما نتوانسته‌اند و توطئه‌ی آنان ، اثری نخواهد کرد.

 

 

حجت الاسلام فاضلی تصریح کرد: «وَاعتَصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» کلامی رحمانی است که بر ضرورت حفظ وحدت و هم اندیشی مسلمین در امور تأکید می ورزد و همه نگاه ها را متوجه یک نقطه می داند و آن توحید است .

 

 

*با وحدت  می توان چهره زیبایی دین مبین اسلام و مسلمانان را به دنیا معرفی کرد

 

 

در ادامه  ماموستا اسامه مرادی گفت: آمد و رفت علمای تشیع و تسنن و به تبع آن بررسی موضوعات و مباحث روز کشور و جهان اسلام برکاتی را به دنبال دارد و این همه مشترکات دینی ما را بر آن می دارد که ارتباط و حشر و نشر با یکدیگر را بیشتر در دستور کار داشته باشیم.

 

 

امام جمعه اهل تسنن دولت آباد کرمانشاه افزود: با وحدت عملی است که می توان چهره زیبایی را از دین مبین اسلام و مسلمانان را به دنیا معرفی و پروژه جدایی شیعه و اهل سنت را خنثی نمود.

 

 

وی  بابیان اینکه باید بدانیم که عزت مسلمانان و جوامع اسلامی در اتحاد است، خاطر نشان کرد: هیچ دین و مکتبی همانند اسلام، اتحاد را سر منشأ حیات و عزت، و تفرقه را سرمنشأ شکست و ذلت نخوانده است.

 

 

وحدت امت اسلامی، از اصول مورد تأکید پیامبر(ص)‌ و اهل بیت ایشان بوده و از منظر آنان اقتدار مسلمانان در پرتوی وحدت می‌باشد و وحدت امت اسلامی از راهبردهای بنیادین و اساسی اقتدار امت اسلامی در تمام اعصار و قرون است.

 

کد خبر 1107946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha