برخی مسئولان در مسیر اشتغال و معیشت مردم کارشکنی می‌کنند

محمدیاری لزوم حفظ انسجام بین مسئولان و اینکه تک‌صدایی و چند صدایی قطعا باعث انشقاق شده و به ضرر مردم تمام می‌شود را متذکر شد و گفت: برخی مدیران و مسئولان با افکار کوتاه خود در مسیر اشتغال و معیشت مردم کارشکنی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسن محمدیاری» شامگاه (شنبه، ۱ آبان) در مسجد سنگ بست ماسال ضمن تبریک و تهنیت ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در جامعه اسلامی ما برداران و خواهران اهل تسنن و اهل تشیع زندگی مسالمت‌آمیزی دارند و در کنار هم هفته وحدت را جشن می‌گیرند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه این سه شهرستان از دیرباز تاکنون همواره کانون همدلی، رفاقت و اتحاد بوده است عنوان کرد: افتخار می‌کنیم در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که هیچ‌گونه تنشی را در آن نمی‌بینیم و همدلی و انسجام در آن موج می‌زند.

 

محمدیاری برگزاری جشن‌های هفته وحدت در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال و حضور پرشور مردم در این مراسمات را نشان‌دهنده وحدت مثال‌زدنی آنان دانست و تصریح کرد: ما این فضا را به فال نیک می‌گیریم زیرا جامعه‌ای می‌تواند در مسیر پیشرفت و حل مشکلات حرکت کند که از چالش‌ها به دور باشد.

 

وی هفته وحدت را کانون رفاقت، دوستی و صمیمیت خواند و با ذکر فرمایشاتی از پیامبر اسلام(ص) ابراز داشت: طبق روایت‌های مستند تاریخی نبی مکرم اسلام(ص) زمانی مبعوث شدند که متاسفانه جاهلیت در اوج خودش بود و رسوم مختلف خرافه و پرستش بت‌ها در آن جریان داشت اما ایشان با وجود تمام مشکلات و هجمه‌ها در عرصه تبلیغ دین گام نهادند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس با بیان اینکه گاهی ما از داشته‌های خود غافل هستیم یادآور شد: برخی اوقات ما از برداشت‌های اشتباه و سلیقه‌های غلطی که وجود دارد به ویژه دامن‌زدن به اختلافات شیعه و سنی آسیب می‌بینیم و سوژه ایجاد می‌کنیم و همین امر به راحتی به خوراک رسانه‌های خارجی و معاند تبدیل می‌شود.

 

محمدیاری اینکه هفته وحدت می‌تواند بر بسیاری از توطئه‌هایی که نظام استکبار برای جامعه اسلامی طرح‌ریزی کرده است خط بطلان بکشد را متذکر شد و اظهار داشت: باید از آموزه‌های دینی درس بگیریم و امیدواریم گام‌های خوبی برای تبلیغ مشترکات و برجستگی‌های دین مبین اسلام که گاهی اوقات واقعا مظلوم واقع می‌شود برداشته شود.

 

وی تنگناهای مالی و اعتباری که دولت با آن مواجه است همچنین تحریم‌های ظالمانه دشمن را علیه کشورمان مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد:‌ با وجود تمام این مشکلات ما هیچ وقت ناامید نیستیم و امیدمان به فضل خداوند است زیرا معتقدیم با اتکا به توانمندی‌های داخلی و جوانان می‌توانیم از سد موانع عبور کنیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس  خودباوری را مؤلفه مهم بالندگی در تمام عرصه‌ها دانست و اظهار داشت: ما در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با یکسری مشکلات مواجه هستیم به طوری‌که یک روستایی نمی‌تواند از زمین آبا و اجدادی خود استفاده کرده و یک سرپناه در آن احداث کند.

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای با وزیر کشور داشتم و وقتی بحث انتصاب استاندار گیلان مطرح شد هر کسی دغدغه خود را بیان کرد اما واقعیت امر این است که بیشترین مشکل و چالش ما در سه شهرستان تالش، رضوانشهر و ماسال در حوزه منابع طبیعی است.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت در 85 درصد از اراضی که جزو حقوق مکتسبه مردم در سه شهرستان است به نام خودش سند گرفته است گفت: گاها ما وقتی مردم مراجعه می‌کنند شرمنده آنان می‌شویم من به وزیر کشور هم گفتم که اگر ایشان می‌خواهند هر استانداری را برای گیلان منصوب کنند اولا اینکه بومی باشد و چه بهتر که این استاندار بومی بتواند برای یکبار هم که شده موضوع تعارض منافع مردم با دولت را در حوزه منابع طبیعی حل کند.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در ادامه وجود بیکار در تمام خانواده‌ها را معضلی بزرگ و دردی جانکاه خواند و تصریح کرد: مردم به ما می‌گویند که ما از شما نمی‌خواهیم که برای جوانان ما کار پیدا کنید و حداقل انتظار داریم به ما اجازه بدهید تا از زمین آبا و اجدادی و متصرفی خودمان استفاده کرده و برای جوانانمان سرپناه احداث کنیم.

 

محمدیاری با بیان اینکه قطعا از ظرفیت‌های خودمان در راستای رفع مشکلات منابع طبیعی استفاده خواهیم کرد زیرا مردم بهترین حافظان انفال هستند یادآور شد: متاسفانه برخی قوانین دست و پاگیرند از طرفی بروکراسی‌های زائد اداری واقعا مسیر انجام بسیاری از فعالیت‌های مثبت و اثربخش را سد کرده که باید حذف شوند.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه بدون شک علمای اعلام و مداحان که تریبون به دست هستند می‌توانند بیشتر از دیگران روشنگری کنند یادآور شد: استاندار جدید گیلان هم باتجربه و هم بومی هستند و امیدواریم با تلاش همه متولیان امر بتوانیم این مشکل اصلی که با معیشت مردم عجین شده است حل کنیم و این امکان‌پذیر نیست جز با همکاری همه کسانی که دست اندر کار هستند و به نوعی مسئولیت دارند.

 

وی در ادامه مراسم ضمن برشمردن ویژگی‌های مداحان اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه یک مداح در تراز انقلاب اسلامی نباید سیاسی کار باشد و باید مشکلات جامعه را بشناسد و از آن‌ها مطلع باشد افزود: وقتی ما درک صحیحی از مسائل و مشکلات داشته باشیم و بتوانیم مصادیق آن را به مسئولان منتقل کنیم در واقع توانسته‌ایم رفع مشکلات را تسهیل کرده و تسریع ببخشیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس نقش علما، مداحان اهل بیت(ع) و پیرغلامان در جامعه اسلامی را به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان نقشی برجسته و تأثیرگذار دانست و افزود: قطعا در حوزه تبلیغ دین و شعائر که جز وظایف ذاتی این عزیزان است اگر خدای ناکرده غفلت و کم و کاستی صورت بگیرد آثار آن در جامعه نمود پیدا می‌کند و اگر همه ما به رسالت خود درست عمل کنیم نتیجه مثبتش را در جامعه خواهیم دید.

 

عضو مجمع نمایندگان گیلان پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مداحان از طرق مختلف را نیز مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: شهرستان‌های غرب گیلان نسبت به شهرستان‌های شرق استان در همه حوزه‌ها کم‌ برخوردارتر هستند و این واقعیتی است.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس اهتمام نمایندگان برای استماع مشکلات مردم و حل آن‌ها از طریق رایزنی با دولت و مجلس را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز بیشترین مراجعاتی که به ما می‌شود در حوزه اشتغال است و ما شرمنده مردمیم اما امیدواریم با انجام پیگیری‌های لازم بتوانیم مقداری از رنج و گرفتاری‌های مردم را برطرف کنیم.

 

محمدیاری بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان را چالشی بزرگ برای کشور و استان گیلان دانست و اضافه کرد: معتقدیم به فضل خداوند تمام زمینه‌ها و مؤلفه‌های مهم برای عبور از بحران بیکاری در کشور فراهم است اما مشکل اینحاست که تاکنون آنطور که باید و شاید اصل تکیه بر توانمندی‌های داخل مورد توجه قرار نگرفته است. 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم محرم ما هستند و باید از همه چیز مطلع باشد اذعان کرد: صادقانه عرض کنم گاهی اوقات برخی از مسئولانی که افکار کوتاه دارند در بدنه وجود داشته و کارشکنی می‌کنند و همکاری و همراهی لازم را ندارند البته ما منکر خوبی‌های خیلی از مدیران نیستیم اما واقعیت امر این است که اگر قرار است به شکل ریشه‌ای مشکل اشتغال و معیشت حل بشود همه باید در کنار هم باشیم.

 

نماینده مردم شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس عدم انسجام بین مسئولان و اینکه تک‌صدایی و چند صدایی به ضرر مردم بوده و قطعا باعث انشقاق می‌شود را متذکر شد و خاطرنشان کرد: از مداحان و پیرغلامان عزیز که مبلغ دین هستند می‌خواهم حتما از فرصت‌ها استفاده کنند و مشکلات را به مسئولان انتقال دهند زیرا هر چه قدر از مشکلات گفته شود آثار بهتری خواهد داشت.

کد خبر 1107977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha