لازمه حفظ اسلام وحدت بین مسلمانان است

حجت‌الاسلام حافظ نیا با اشاره بر ضرورت وحدت مسلمانان گفت: لازمه حفظ اسلام وحدت بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «کاظم حافظ نیا» در جشن هفته وحدت و میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفرصادق(ع) که در مسجد حضرت محمد رسول‌الله(ص) برگزار شد، اظهارکرد: حضرت محمد(ص) پیام‌آور وحدت، صلح در جامعه بشری و نماد، اسوه و الگوی وحدت است.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه اسلام از همان ابتدای شکل‌گیری به وحدت نیاز داشته و تا آخر به هفته وحدت نیاز دارد، افزود: وحدت و همدلی از موهبت‌های الهی است و باید قدر این نعمت را بدانیم.

 

وی با اشاره به اینکه اسلام مخالف تفرقه است، تصریح‌ کرد: خداوند متعال اختلاف را نزدیک شدن به آتش می‌داند و اگر می‌خواهید دنیای اسلام در پرتگاه آتش نیافتد راهی جزء وحدت، همدلی و برادری ندارد.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا به اهمیت وحدت و برادری در کلام امام راحل و مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز هر کسی چه شیعه و چه سنی به طبل اختلاف بکوبد مزدور دشمن است.

 

امام جمعه بندر آستارا بر ضرورت وحدت مسلمان اشاره و خاطرنشان‌ کرد: لازمه حفظ اسلام وحدت بین مسلمانان است.

 

*وحدت راهبردی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است

حجت‌الاسلام «محمد هاشمی» با تبریک ولادت حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهارکرد: وجود نازنین پیامبر اکرم (ص) بالاترین نعمتی است که خداوند متعال به انسان و جامعه انسانی ارزانی داشته است.

 

امام جمعه مسجد اهل سنت روستای کرده‌سرا بخش لوندویل بندر آستارا بیان‌اینکه هفته وحدت یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: هفته وحدت، بی‌تردید پیام‌آور برادری، اتحاد و یکپارچگی همه مسلمانان به یکدیگر در سایه قرآن کریم، سنت و سیره رسول اکرم (ص) است.

 

وی با اشاره به اینکه وحدت راهبردی‌ترین نیاز امروز جهان اسلام است، تصریح‌ کرد: امروز انسجام و یکپارچگی مسلمانان از ضروری‌ترین نیازهای جهان اسلام به شمار می‌آید و حیات امت اسلامی به این امر مهم بستگی دارد.

 

حجت‌الاسلام هاشمی گفت: وحدت یک حرکت نیست و به راحتی نیز به دست نیامده و باید مسلمین با همدیگر اتحاد و همدلی داشته باشند تا دشمن در رسیدن به اهداف‌اش ناکام بماند.

 

گفتنی است، مولودی ‌خوانی، اهدای هدایا به شرکت‌کنندگان در مراسم و نورافشانی از دیگر بخش‌های این آیین معنوی در بندر آستارا بود.

 

کد خبر 1108000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha