طبق آیات قرآن مکتب اسلام مکتب وحدت است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت: طبق آیات قرآن مکتب اسلام مکتب وحدت است و همواره انسان‌ها را به سوی آرمان‌های واحد دعوت می‌کند.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم امروز در سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، به سخنرانی پرداخته و گفت: طبق آیات قرآن مکتب اسلام مکتب وحدت است و همواره انسان‌ها را به سوی آرمان‌های واحد دعوت می‌کند و از تشتت و اختلاف و ایجاد فرسایش بین طیف‌های مختلف اعتقادی منع دارد.

وی با بیان اینکه ملاک‌های برتری انسانها، ملاک‌هایی است که خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم معین کرده است، عنوان کرد:  بر این اساس برتری افراد به ظاهرشان نیست،  بلکه در گرو اعمالشان است. بهترین اشخاص از نظر مکتب توحیدی اسلام کسانی هستند که پروای بیشتری از خداوند داشته باشند، اگر ما این آموزه‌های دینی را در مقاطع مختلف زندگی و در ساحت‌های حیات خودمان به جریان بیندازیم، مسلما معلوم خواهد شد که عرب بر عجم، عجم بر عرب و فلان نژاد بر دیگری هیچگونه برتری ندارد.اگر همه‌ آحاد مسلمین به این نکته توجه کنند و حول محور وحدت بخش اسلام، جمع شوند مسلما این گرفتاری‌ها از جوامع بشری و مخصوصا از جوامع مسلمان رخت بر می‌بندد و مسلمانان به اعتلای حیات مادی و معنوی خودشان دست پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظ موسوی افزود: چون مصلحت دشمنان چنین چیزی را بر نمی تابد، غول‌های رسانه‌ای غرب، استکبار و صهیونیزم با تمام امکاناتی که دارند، به نحو غیرمحسوس به دنبال این هستند که از روزنه‌های موجود در بین امت اسلامی بهره‌برداری کرده و سوء استفاده کنند و  با دامن زدن به جنگ‌های نیابتی قومی، قبیله‌ای، مذهبی و امثال این‌ها امنیت خودشان را به دست آورند، امروز متأسفانه کشورهای اسلامی در افغانستان، یمن، سوریه و اقصی نقاط جهان با سلاح‌های ساخت کارخانجات استکبار و صهیونیستی به جان هم می‌افتند. تلفات جانی و هم آسیب‌های مالی بر مسلمانان وارد می‌شود، منابع روی زمین و زیرزمینشان را صرف این درگیری‌ها می‌کنند، امنیت اجتماعی در جوامع اسلامی از بین می‌رود و به تعبیر امام راحل غده سرطانی مثل اسرائیل بین کشورهای اسلامی امنیت دارد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رهبران دینی به مخصوصا شخصیت‌هایی که برای ایجاد تقریب خون دل‌ها خوردند و در رأس آن‌ها آیت‌الله بروجردی، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و دیگر بزرگان حوزه‌های علمیه که تلاش‌های شبانه روزی انجام دادند و جلوی بسیاری از اختلافات، درگیری‌ها، اغتشاشات و تحلیل  توان نیروهای مسلمانان را گرفتند، گفت: آنها را الگوی خودمان قرار دهیم،
نباید دهه‌ها بگذرد و ایران و مصر به عنوان دو کشور باستانی دارای فرهنگ قدیم با هم ارتباط نداشته باشند؛ زمان آن فرا رسیده که از وضعیت موجود درس‌های مناسبی گرفته شود، مسلمانان اعم از مردان و زنان، جوانان و نوجوانان، تحصیل‌کرده‌ها و افراد عادی بدانند که این مزرعه‌ سبزی که استکبار جهانی به آن‌ها از دور نشان می‌دهند، سراب و بلکه باتلاق است.

 

در بخش دیگری از این کنفرانس آخوند محمد مهدی کرامتی فر، مدیر دارالقرآن نبی اکرم بندرترکمن بیان کرد: امروزه جریان مقاومت مقابل ظلم و زور در دنیا قرار دارد که متکی به نام خدا و به نام اسلام است، نمونه مثال زدنی آن جمهوری اسلامی ایران است که منشا حرکت بیداری اسلامی در بسیاری از کشورها به حساب می‌آید، مقاومت به عنوان راهبردی ترین کلید جهان اسلام در مقابل استکبار تلقی می شود و حرف آخر جمهوری اسلامی ایران که همه‌ی مستکبرین از آن می‌ترسند، مقاومت در برابر شرارت‌ها و دخالت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است؛ بنابراین آمریکا و هم‌پیمانانش نسبت به این کلمه حساسیت داشته و به دشمنی با این جبهه کمر بسته‌اند. همراهی برخی از کشورهای منطقه با آمریکا نمونه بارز این دشمنی ها محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه امروزه جبهه‌ی مقاومت در بسیاری از جوامع اسلامی گسترش پیدا کرده‌ و در برابر تمامیت‌خواهی‌های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی ایستاده‌است. ایران اسلامی به عنوان هسته‌ی اصلی محور مقاومت در برابر این ظلم و تجاوز آشکار ایستاده است، اظهار کرد: امروزه شکل گیری و گسترش روزافزون بیداری اسلامی و نقش ملت‌های مسلمان در ناکام ماندن نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی بی‌تاثیر نیست. ما مشاهده می کنیم که همین جبهه‌ی مقاومت و کشورهای اسلامی در برابر تمامیت‌خواهی‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند.
 

مدیر دارالقرآن نبی اکرم بندرترکمن با بیان اینکه خداوند در قرآن کریم می‌فرماید به ظالمین اعتماد نکنید، باید گفت که در بعضی از کشورهای عربی حرکت ها و مبارزات خوبی انجام شد و بیداری اسلامی خوبی صورت گرفت اما به دلیل اعتماد به ظالمین به خاکستر تبدیل شد، ابراز کرد: جبهه‌ی مقاومت و تقویت حرکت مقاومت اسلامی راز نجات امت اسلامی است. جبهه مقاومتی که در راس آن شهید بزرگوار ما حاج قاسم سلیمانی به عنوان نماد محور مقاومت و نماد وحدت امت اسلامی قرار داشتند و در برابر شرارت‌های آمریکا ایستادگی می‌کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1108019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha