برگزاری نمایشگاه و جشنواره عکس بین المللی خرما در شیراز

مراد پور گفت: چهارمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی خرما و صنایع وابسته در نمایشگاه بین المللی فارس در شهرک «گلستان» شیراز برگزار خواهد شد و همزمان نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی عکس نیز برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «جواد مرادپور»، از برگزاری نمایشگاه بین المللی و تخصصی خرما در شیراز خبر داد و گفت: چهارمین نمایشگاه بین المللی و تخصصی خرما و صنایع وابسته با شعار «تولید، اشتغال و صادرات پایدار» و با الهام از الگوی زنجیره ارزش و کشاورزی قراردادی  و محوریت محصول خرما آماده برگزاری است.

مدیرعامل کلینیک مدیریتی و توسعه «فروغ افکار» افزود: این نمایشگاه از 5 لغایت 8 آبان  با اهداف تکمیل زنجیره علم، فناوری تکنولوژی تولید محصول، تجاری سازی به منظور ثروت آفرینی و افزایش سطح سلامت و امنیت مواد غذایی بر اساس استانداردهای سبد غذایی سالم، توسعه ملی در حوزه خرما، ارتقای سطح دانش، افزایش در کیفیت  و توانمندسازی جامعه صنایع غذایی و همچنین شناسایی بازارهای جدید و احیای بازارهای ملی و بین المللی  برگزار خواهد شد.

مراد پور تاکید کرد: این نمایشگاه در  توسعه پایدار و کسب مزیت های رقابتی و بازاریابی محصولات کمک‌ شایانی می کند و معرفی داشته های کنونی و مقایسه آن با گذشته و ایجاد انگیزه برای آینده رویکرد دیگر این نمایشگاه است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در سالن های سرو ، بهار و نرگس نمایشگاه بین المللی فارس واقع در شهرک گستان شیراز برگزار خواهد شد و همزمان با این نمایشگاه نخستین جشنواره و نمایشگاه بین المللی عکس نیز برگزار می شود.

 مراد پور با اشاره به نخستین رویداد شناسایی نیازهای فناورانه در حوزه خرما، فرآوری و صنایع مرتبط و رونمایی از چند محصول فناورانه و برگزاری چندین وبینار، سمینار و نشست های تخصصی با رایزنان تجاری و تاجران برخی  از کشورهای هدف صادراتی و برقراری دوره های آموزشی برای بهره وران و باغداران به عنوان برنامه های جنبی نمایشگاه بین المللی خرما نیز خبر داد.

وی اظهار کرد: بیش از 70 مشارکت کننده از  15 استان در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد و علاقمندان از ساعت 16 تا 21 روزهای 5 تا 8 آبان می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند و هیئت های تجاری داخلی و بین المللی در غالب تورهای صنعتی و نمایشگاهی نیز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

برگزاری اختتامیه جشنواره عکس خرما

یکی از مواد غذایی مطلوبی که در کشور ما تولید می شود، خرما است و خرما در فرهنگ غنی ایرانیان اهمیت ویژه دارد و ایران یکی از غنی‌ترین کشورهای تولید کننده خرما در جهان است اما بازار خرما همواره گریبانگیر مشکلاتی در زمینه صادرات و فروش داخل بوده و هست و شرکت مدیریت توسعه و افکار با هدف توسعه تولید ملی در حوزه خرما و احیای بازارهای داخلی و بین المللی و ثبت و مستندنگاری مراحل برداشت و فرآوری و صنایع دستی مرتبط با این محصول، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره بین المللی «عکس خرما» با همکاری انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شرکت نمایشگاه های بین المللی استان فارس کرده است و پس از ایجاد دبیرخانه این جشنواره، نمایشگاه با حضور عکاسان خبری، مجوزهای لازم از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اخذ و فراخوان جشنواره منتشر شد.

موضوعات این جشنواره-نمایشگاه شامل خرما فرآورده ها و صنایع دستی مرتبط با آن، برداشت خرما، خرما در فرهنگ ایرانی و کارکردهای آیینی آن، استفاده از خرما در غذاها و انواع شیرینی ایرانی و خارجی، استفاده از خرما و مشتقات آن در صنایع، نخلستان ها و چشم اندازهای طبیعی آن و نقش درخت نخل در هنر ایران باستان است و علاقمندان و هنرمندان به ارائه هر یک حداکثر ۱۰ تک عکس در یک بخش عکاسی با دوربین های دیجیتال دعوت شدند.

آثار هنرمندان از ۲۰ شهریور تا 10 مهراز طریق پایگاه اینترنتی و همچنین ایمیل جشنواره دریافت شد اما با توجه به استقبال هنرمندان و درخواست آنان مهلت دریافت آثار تا ۱۹ مهر تمدید شد و یکی از مزیت‌های ارزشمند این جشنواره انتخاب هیئت با تجربه و ارزشمند داوران بود که مسعود زنده روح کرمانی، حسین کریم‌زاده، سعید عرب‌زاده از ایران و مهگان فرهنگ و پدرو سانتوز از اسپانیا برای این مهم انتخاب شدند.

در پایان زمان دریافت آثار یک هزار و ۱۲۰ اثر از  ۱۵۱ هنرمند عکاس به هیئت داوران سپرده شد و این عزیزان با حضور استاد عرب زاده در دبیرخانه و ارتباط آنلاین با سایر داوران در یک پروسه سه مرحله ای ۵۰ اثر از ۳۷ عکاس را به عنوان آثار برگزیده برای نمایشگاه انتخاب کردند که به هر کدام از آثار راهیافته مبلغ ۲ میلیون ریال به عنوان حق التالیف اهدا خواهد شد.

نمایشگاه آثار برگزیده جشنواره همزمان با برپایی نمایشگاه خرما از 5 الی ۸ آبان در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان فارس در شهرک گلستان شیراز برپا خواهد شد و اختتامیه این جشنواره و اعلام نفرات برتر نیز 8 آبان در محل برپایی نمایشگاه برگزار می شود.

نفر اول این جشنواره علاوه بر تندیس جشنواره و دیپلم افتخار ۶۰ میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم علاوه بر حکم افتخار ۴۰ میلیون ریال جایزه نقدی و نفر سوم علاوه بر حکم افتخار ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهند کرد و همچنین ۵ اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر انتخاب شدند که به اصحاب این آثار نیز دیپلم افتخار و مبلغ ۵ میلیون ریال جایزه نقدی اهدا خواهد شد.

دبیرخانه جشنواره با توجه به نیاز عکاسان به برگزاری تور و اردوهای عکاسی پس از اخذ و تایید رزومه علاقه مندان به شرکت در این اردو در استان های بوشهر، خوزستان، کرمان و استان فارس اقدام به برگزاری اردوی عکاسی کرد.

دبیر برگزاری نخستین جشنواره-نمایشگاه عکس خرما، جواد مرادپور، مدیر اجرایی، عباس امیری، دبیر تخصصی، فاطمه نهاری، مسئول روابط عمومی، طاهره حیاتی، مسئول روابط بین الملل، فرزانه چخماق ساز و طراح، فاطمه اثنی عشری است.

اسامی صاحبان آثار راه یافته به نمایشگاه جشنواره عکس خرما بر اساس اعلام هیئت داوران جشنواره نیز شامل مریم آل مومن، محمد آهنگر ،حسین استوار، حسام الدین انصاریان، حسین بامداد، علیرضا برادران، اصغر بشارتی، احمد بلباسی، امیررضا پورنابی، مریم ترابی، هادی حدادی نژاد، رضا حبشی، یعقوب حضوری، مهدی خادم القرآنی، شهریار دبیری، طاهره رخ بخش، اسما رفیع زاده، اکبر شکوه، فاطمه شهریاری، امیر صادقیان، محمدعلی طاهری، بنیامین عبادی، امیر عنایتی، امین فائضی، امیر رضا فخری، جمشید فرجوند فردا، مهدی کاظمی بومه، سهراب کاوه، محسن کریمی، عبدالله مرادی، حسین محبی، محمدرضا معصومی، امین ملک زاده، احسان نیک فرجام، منصور وحدانی و مهدی وقاری است.

کد خبر 1109043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha