۵۴ حلقه چاه دارای اضافه برداشت شناسایی شد

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۵۴ حلقه چاه دارای اضافه برداشت در شیروان شناسایی شد.

«اسحاق خسروپناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از شناسایی ۵۴ حلقه چاه دارای اضافه برداشت، خبر داد و اظهارکرد: با شناسایی و اقدام به موقع این تعداد حلقه چاه از اضافه برداشت نیم میلیون مترمکعب آب در این شهرستان جلوگیری شد که نصب کنتورهای هوشمند در شرایط کم آبی، از سوی وزارت نیرو به عنوان ابزاری کارآمد برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی پیش‌بینی شده است.

 

مدیر امور منابع آب شیروان با بیان اینکه نصب کنتور هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری، به منظور ممانعت از برداشت اضافه انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با نصب این کنتورها در طول سال میزان آب استحصالی هر چاه سنجش و در صورت اضافه برداشت هشدار لازم به بهره‌بردار داده می‌شود.

 

خسروپناه اضافه کرد: در این مدت، هفت حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان پر شد، 29 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی و 67 اخطاریه به چاه های مجاز و غیرمجاز دارای اضافه برداشت صادر شده است.

 

وی تصریح کرد: تنش آبی و کم‌آبی سبب شده تا ذخایر آب زیر زمینی کاهش داشته که حال با توجه به این شرایط که رعایت بیش از پیش مصرف آب چه در بخش شرب و چه کشاورزی و صنایع لازم است اما متاسفانه برخی از مردم همچنان نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند و این چالش کم آبی را جدی نمی‌گیرند.

 

وی عنوان کرد: جهت رعایت الگوی کشت در استان اقداماتی توسط مسئولان مربوطه انجام شده اما مسلما کافی نیست و باید با توجه به شرایط موجود برنامه‌ریزی و تصمیمات جدی‌تری در این حوزه اتخاذ شود. 

 

مدیر امور منابع آب شیروان گفت: این شهرستان ۹۸۵ حلقه چاه غیرمجاز با حجم آبدهی ۹.۴ میلیون مترمکعب دارد که تاکنون  ۴۷۶ حلقه چاه غیرمجاز با حجم ۴.۹ میلیون مترمکعب پر شده است.

 

کد خبر 1109142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha