توجه به اشتغال و درآمد پایدار در مناطق حاشیه نشین ضروری است

ثمینی، بر ضرورت توجه به ارائه خدمات در مناطق حاشیه نشین و توسعه عدالت در جامعه تأکید کرد و گفت: در مناطق حاشیه نشین باید خدمات لازم ارائه و به اشتغال پایدار توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمود ثمینی»، امروز(3آبان ماه)، در در آیین تجلیل از تسهیلگران استان با اشاره به اینکه سه سال از فعالیت دفاتر تسهیلگری می گذرد، اظهارداشت: نقش این دفاتر در ایجاد عدالت بین اقشار مختلف جامعه مؤثر است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان افزود: همکاری دستگاه های اجرایی باید با این دفاتر برای توجه بیشتربه مناطق حاشیه نشین ضروری است.

 

وی با بیان اینکه توسعه نامتوازن شهری از مشکلات عمده جامعه است، خاطرنشان کرد: ستفاده  از نیروی‌های آماده و پرتوان در این دفاتر برای توسعه و توازن شهری ضروری است.

 

دکتر ثمینی در ادامه عنوان داشت: خشکسالی و مهاجرت به شهر، قطعه بندی زمین کشاورزی با هدف ساخت و ساز موجب ظاهر نامتوازن شهر و گسترش حاشیه نشینی می شود.

 

وی با اشاره به اینکه براساس برآورد مطالعات سال ۹۵ حدود ۱۱ میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد، گفت: ستاد بازآفرینی شهری با هدف انجام اقدامات تسهیلگری با همکاری برخی دستگاه ها تشکیل شده است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان تأکید کرد: دفاتر تسهیلگر باید مطالعات دقیق در مناطق حاشیه نشین شهری را انجام دهند و ساخت و تجهیز مدارس، انجام اقدامات فرهنگی در مناطق حاشیه نشین مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه استان لرستان بیشترین مجوز را برای ایجاد دفاتر تسهیلگر دریافت کرده است، عنوان کرد: با استفاده از این ظرفیت ها برای رفع مشکلات و ایجاد ایجاد اشتغال و درآمد پایدار افراد حاشیه نشین اقدام شود.

 

کد خبر 1109287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha