جامعه بین الملل رژیم اسرائیل را بازخواست کند

دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: جامعه بین‌المللی باید رژیم اسرائیل را به‌دلیل جنایات هولناک که ظاهراً پایانی برای آن نمی‌توان متصور شد، بازخواست کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دیپلمات نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد پیرو گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اراضی اشغالی فلسطین در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل، از مردم فلسطین حمایت و بیانیه ای را قرائت کرد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

آقای رئیس،

مردم فلسطین مدت‌هاست که قربانی نقض فاحش، سیستماتیک و گسترده حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط رژیم صهیونیستی شده‌اند.
استفاده از گلوله جنگی علیه غیرنظامیان مصداق جنایت علیه بشریت است که رژیم اسرائیل در هفت دهه گذشته به لطف حمایت‌های بی‌دریغ ایالات متحده آمریکا، مرتکب آن شده است.
رژیم مستبد اسرائیل همچنین با ارعاب، دستگیری و بازداشت خبرنگارانی که نقض حقوق بشر علیه فلسطینیان را پوشش می دهند، آزادی بیان را نقض می‌کند.

کسانی که در نوار محاصره شده غزه زندگی می‌کنند، جزو مظلوم‌ترین مردمان فلسطین هستند. بیش از 14 سال است که در سایه بی‌تفاوتی و سکوت کرکننده‌های به اصطلاح مدافعان حقوق بشر، محاصره‌ای همه‌جانبه بر فلسطینیان تحمیل شده که موجب محدودیت دسترسی آن‌ها به اساسی‌ترین و ضروری‌ترین نیازهایشان گردیده است. چنین محدودیت‌های غیرانسانی‌ای به یک مانع بزرگ برای مبارزه با همه‌گیری کرونا در نوار غزه تبدیل شده است.

آقای رئیس،

جامعه بین‌المللی می‌بایست رژیم اسرائیل را به‌دلیل جنایات هولناک که ظاهرا پایانی برای آن نمی‌توان متصور شد، بازخواست کند. چنین امری می تواند رژیم صهیونیستی را از ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت باز دارد. همچنین می‌بایست برای هرگونه فعالیت اقتصادی که باعث تثبیت اشغالگری در سرزمین‌های اشغالی فلسطین شود، محدودیت‌های جامعی در نظر گرفته شود.

کد خبر 1109395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha