ما تحت عنوان شفافیت در گذشته فعالیت نمی‌کردیم

توکلی با اشاره به اینکه ما تحت عنوان شفافیت در گذشته فعالیت نمی‌کردیم، گفت: اگر شفافیت باشد؛ نمایندگان نمی‌توانند دستور کارشان را در وزارتخانه‌ها انجام دهند یا وزرا نمی‌توانند نمایندگان را بخرند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (دوشنبه 3 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره گزارش نهاد دیده بان شفافیت و عدالت برای نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس گفت: گزارش را تهیه کردیم و خدمت مقام معظم رهبری بردم و البته ایشان در جریان بودند و به رهبری گفتم که از دفتر خودتان شروع کنید که گفتند اشکالی ندارد.
 
 
 
وی با بیان اینکه اگر شفافیت باشد؛ نمایندگان نمی‌توانند دستور کارشان را در وزارتخانه‌ها انجام دهند یا وزرا نمی‌توانند نمایندگان را بخرند، گفت: متأسفانه این شرایط در همه مجالس دنیا وجود دارد؛ البته کشور‌هایی هستند که با دقت بیشتر مراقبت می‌کنند که این وضع پیش نیاید.
 
 
 
توکلی با اشاره به اینکه در گذشته ما تحت عنوان شفافیت فعالیت نمی‌کردیم و مفهوم این در نهج البلاغه وجود دارد که چرا این وضع پیش می‌آید و چه آثاری دارد؛ افرادی که در سطوح بالای سیاسی هستند چکار کنند تا مصون بمانند؟، افزود: همه ابعاد تعارض منافع قابل درمان نیست؛ جایی مجبورید که تعارض منافع را تحمل کنید، ولی باید مدیریت شود.
 
 
 
رئیس دیدبان شفافیت و عدالت با تاکید بر اینکه روابط و مکاتبات نمایندگان باید شفاف باشد, گفت: برخی راهکارها، ساختاری است. نمایندگان وعده های محلی می دهند و به نوعی کارپرداز حوزه انتخابیه خود می شوند و شان آن ها پایین می آید در حالی که کارهای اجرایی باید انجام دهند. مردم باید نسبت به عملکرد نمایندگان خود حساس باشند و تخلفات را گزارش کنند.
 
 
کد خبر 1109411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha