شهرداران ۸ شهر استان قزوین معرفی نشده اند

فرخزاد گفت: از ۲۸ شهر استان قزوین شهرداران هشت شهر استان هنوز معرفی نشده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علی فرخزاد» شب گذشته (دوشنبه 3 آبان) در گفتگوی خبری شبکه قزوین بیان کرد: از 28 شهری که در استان داریم، شهرداران 20 شهر معرفی شده اند و هشت شهر هنوز شهرداران شان معرفی نشده اند.

 

معاون امور عمرانی استاندار قزوین ادامه داد: البته شهردار شهر خدمدشت توسط شورا معرفی نشده است که اخطار لازم داده شده که اگر معرفی نکنند استانداری ورود پیدا می کند که یک هفته تا 10 روز  از مهلت قانونی شان باقی مانده است.

 

وی عنوان کرد: در خصوص هفت شهر دیگر، بر اساس مصوبه 25 آذر ماه سال 97 هیئت وزیران شرایطی را برای احراز شهرداران اعلام کردند که یک بحث داشتن مدرک لیسانس در رشته تحصیلی مرتبط و بحث دیگر داشتن سابقه کار مرتبط است.

 

فرخزاد اعلام کرد: سه شهر هنوز در مرحله استعلام مراجع ذی صلاح است که به محض تائیدیه این شهرداران را معرفی می کنیم و در مابقی شهرها هم مرتبط نبودن مدرک تحصیلی و یا اینکه مدرک سابقه کار در بخش خصوصی را دارند که اگر سابقه کار در بخش خصوصی باشد بر اساس کارگروهی که در وزارت کشور تشکیل می شود سابقه شهردار منتخب تائید و یا رد می شود.

 

وی خاطر نشان کرد: در دفتر شهری استانداری قزوین به محض اینکه مدارک مربوط به سابقه کار و مدرک تحصیلی و استعلام مراجع ذی صلاح دریافت شود حداکثر تا 24 ساعت حکم شهردار صادر می شود و تعللی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 1109423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha