تقویت اقتصاد مردمی با توسعه تعاونی ها لازم است/ مهاجرت وکمبود نیروی انسانی

کلانی گفت: تقویت اقتصاد مردمی با توسعه تعاونی ها و مشارکت بخش خصوصی لازم است.

«کامران کلان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه بخش تعاون مشارکت اجتماعی در اقتصاد فعال را رقم می زند، اظهارداشت: بر اساس برنامه چشم انداز کشور باید این بخش بیش از ۲۵ درصد اقتصاد کشور را داشته باشد که محقق نشده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان افزود: نبود فضای رقابتی و عدم واگذار امور به بخش خصوص مانع از تحقق این امر به حساب می آید و باید زمینه مشارکت بیشتر از گذشته فراهم شود.

 

وی ادامه داد: رفع موانع تولید و کمک به توسعه اقتصادی بر پایه تعاونی ها علاوه بر هدفمندسازی دارایی مردم اشتفال و تولید به رونق می رسد.

 

کلانی با بیان اینکه بیش از سه هزار تعاونی در استان اصفهات فعال است، خاطرنشان کرد: این تعداد سهم پنج درصدی تعداد تعاونی های فعال کشور است که روند رو با رشد فعالیت های این مراکز پیش بینی می شود.

 

وی با بیان اینکه سهم چهار درصدی اشتغال استان در تعاونی ها قرار دارد، تصریح کرد:  54 هزار نفر در شرکت های تولیدی و خدماتی بخش تعاون استان فعالیت داشته و امرار معاش می کنند.

*مهاجرت و کمبود نیروی انسانی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به توسعه اشتغال زایی و فرصت های تولیدی در استان اصفهان گفت: میزان بیکاری امسال در مقایسه با سال قبل سه درصد کاهش داشته و زمینه های فعالیت افراد برای کار تولید فراهم شده است.

وی کمبود نیروی انسانی در بخش هایی از مشاغل و شهرستان های استان را چالشی پیش روی تولید بیان کرد و اذعان داشت: مهاجرت بین استانی و خروج از کشور نخبگان در تامین نیروی انسانی مشکل آفرین است

 

کد خبر 1109444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha