۳۷ درصد افراد بالای ۱۲ سال خراسان رضوی واکسینه شدند

فردین فر گفت: از زمان اعلام واکسیناسیون برای گروه سنی ۱۲ سال به بالا، تاکنون حدود ۷۵ درصد دوز اول واکسن کرونا و حدود ۳۷ درصد از این افراد نیز دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سعید فردین‌فر» امروز سه شنبه (۴ آبان) در جمع خبرنگاران بیان کرد: میزان افراد واکسینه شده بالای ۱۸ سال در نوبت اول در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۷۶.۵۱ درصد است و این تعداد در افراد بالای ۱۲ سال هم ۷۴.۸۵ درصد است.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میزان واکسیناسیون‌های انجام شده در نوبت دوم در گروه‌های سنی بالای ۱۸ و بالای ۱۲ هم به ترتیب ۴۱.۴۳ و ۳۶.۸۳ درصد است و معمولاً افراد واکسن زده در زمان معین برای دریافت دُز دوم مراجعه می‌کنند، مگر آنکه در فاصله زمانی ۲۸ روزه تا تزریق دُز دوم واکسن، ناقل یا مثبت شده باشند که پس از بهبودی کامل و با گذشت زمان معین برای دریافت دُز دوم مراجعه ‌می کنند.

 

وی با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستورالعمل ابلاغی سازمان امور استخدامی کشور به تمامی مجموعه‌ها، حضور افراد واکسن نزده در محل کار ممنوع است، تصریح کرد: معتقدیم با انجام واکسیناسیون تمامی افراد شاغل در محل‌های کار اداری، غیراداری، صنفی، کارگاهی، کارخانه‌ای و غیره، تاحدود زیادی دغدغه مردم و متولیان حوزه سلامت برطرف می‌شود؛ همچنین ورود دانش‌آموزان و معلمان واکسن نزده به مدرسه و کلاس درس ممنوع اعلام شده است.

 

فردین فر با اشاره به اینکه برنامه‌های خوبی در حوزه‌های مختلف آموزش سلامت اجرا شده که اثربخش هم بوده است، تصریح کرد: این حوزه وظیفه اقناع سازی مردم را به عهده دارد و معتقدیم که این کار در حوزه تشویق و ترغیب مردم به انجام واکسیناسیون کرونا هم باید انجام شود تا ضمن اعتقاد به واکسن کرونا، نسبت به دریافت آن با اشتیاق کامل و بدون کوچکترین دلهره‌ای مراجعه کنند.

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از هفته گذشته واکسیناسیون دُز سوم اعضای کادر درمانی و آزمایشگاهی آغاز شده و در مرحله بعد هم تزریق دُز سوم نیروهای کادر بهداشت را خواهیم داشت و پس از آن واکسیناسیون مردم با اولویت گروه‌های خاص آغاز می‌شود.

 

وی افزود: برنامه واکسیناسیون دُز سوم برای تمامی افراد واجد شرایط در دستور کار قرار دارد و واکسنی که ویژه افراد خاص بوده، شامل تمامی دریافت‌کنندگان دُزهای اول و دوم نمی‌شود، زمان تزریق این واکسن ۶ ماه پس از دُز دوم است که این کار به‌صورت مرحله به مرحله انجام می‌شود و به افراد واجد شرایط پیامک ارسال می‌شود و نیازی به مراجعه مستقیم مردم به مراکز واکسیناسیون کرونا به منظور دریافت دُز سوم واکسن کرونا نیست.

کد خبر 1109568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha