توزیع بذر گندم گواهی شده و کود شیمیایی با قیمت دولتی میان کشاورزان داراب

صالحی گفت: با آغاز فصل کشت گندم در داراب ۲ هزار و ۵۱۰ تن انواع بذر گندم گواهی شده و سه هزار و ۵۳۹ تن کود شیمیایی با قیمت مصوب دولتی بین کشاورزان این شهرستان توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا صالحی»، امروز (سه شنبه 4 آبان) از آغاز توزیع بذر گندم و کود بین کشاورزان دارابی خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: با آغاز فصل کشت گندم در داراب و بر اساس سهمیه ابلاغی ۲ هزار و ۵۱۰ تن انواع بذر گندم  گواهی شده و سه هزار و ۵۳۹  تن کود شیمیایی با قیمت مصوب دولتی بین کشاورزان این شهرستان توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی داراب افزود: از مزایای بذرهای گواهی شده می توان به عملکرد بالا، مقاومت به بیماری سیاهک آشکار و پنهان و زنگ زرد و قهوه ای، مقاومت به تنش ‌های محیطی نظیر خشکی و سرما اشاره کرد.

وی اضافه کرد: ارقام سیروان، سارنگ، برات، تیرگان، مهرگان، خلیل، ترابی و چمران ۲ میان کشاورزان دارابی توزیع خواهد شد که این بذرها توسط شرکت تعاونی پنبه کاران، اتحادیه تعاونی روستایی، شرکت دشت استخر و شرکت کاوش جویان بین کشاورزان توزیع می ‌شود.

صالحی اعلام کرد: در سال زراعی جاری یک هزار و 609 تن کود اوره، یک هزار و 287 تن کود فسفات و ۶۴۳ تن کود پتاس توسط عاملان توزیع نهاده های کشاورزی خصوصی داراب، بین کشاورزان توزیع می شود و کشاورزان برای پیشگیری از بیماری های قارچی می توانند بذرها را با سموم قارچ کش مناسب سم پاشی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی داراب تاکید کرد: به کشاورزان توصیه می کنیم برای تهیه بذرهای با کیفیت مناسب حواله بذر گندم مورد نیاز خود را از مراکز جهاد کشاورزی محل سکونت خود دریافت کنند و به خرید و تهیه بذر از مجاری غیر قانونی اقدام نکنند.

کد خبر 1109584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha