کاهش آسیب پذیری زیرساخت ها مهمترین هدف پدافند غیرعامل است

حسینی گفت: مهمترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت هایی است که برای زندگی مردم به عنوان یک نیاز مطرح است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «سید جمال حسینی» در نشست خبری که امروز (سه شنبه 4 آبان) در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: معنای پدافند، دفاع و حفظ جان مردم، تضمین امنیت افراد و صیانت از اراضی و حاکمیت ملی در شرایط و موقعیت های مختلف است.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین ادامه داد: پدافند غیرعامل شامل اقدامات غیرمسلحانه ای است که ارتقا پایداری ملی در برابر تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن یا را به دنبال دارد و در واقع مهمترین هدف پدافند غیرعامل، ایمن سازی و کاهش آسیب پذیری زیرساخت هایی است که برای زندگی مردم به عنوان یک نیاز مطرح است.

 

وی تصریح کرد: در پدافند غیرعامل آسیب هایی که احتمال می رود از سوی دشمن فرضی جامعه را تهدید کند، مدنظر است و این موارد شامل منابع انسانی، ذخایر و زیرساخت ها بوده که در سال های اخیر بحث بیماری کرونا هم به عنوان یک موضوع بیوتروریسم مطرح شده و در این حوزه هم پدافند غیرعامل باید ورود پیدا کند.

 

حسینی اعلام کرد: از هشتم تا 14 آبان ماه با عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است و لازم است در این هفته هرچه بیشتر به این مهم پرداخته شود و با توجه به اهمیت موضوع پدافند غیرعامل 11 کارگروه در ذیل این مهم دیده شده که هر کارگروه وظایفی را بر عهده دارند.

 

وی تأکید کرد: در بحث موضوعات بیوتروریسم که یک تهدید برای جامعه محسوب می شود کمیته پایش و ارزیابی عملکرد و نظارت قرارگاه مقابله با بیماری کرونا از سوی اداره کل پدافند غیرعامل ایجاد شده است که این کمیته بازدیدهایی را از ادارات و اصناف دارد و در بحث بیماری کرونا رزمایشی هم برگزار خواهد شد که البته زمان و مکان آن هنوز مشخص نیست.

 

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری قزوین در ادامه اعلام کرد: استان قزوین در تهیه طرح جامع پدافندغیرعامل یکی از استان های پیشرو است که سال گذشته این طرح با لحاظ موضوعاتی در بخش های صنعتی، کشاورزی، دانشگاهی و غیره تهیه و تصویب و ابلاغ شد.

 

وی با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین اظهار کرد: قزوین استانی صنعتی است و واحد های صنعتی متعددی دارد که با توجه به این امر از سوی دستگاه های مربوطه و با توجه به طرح جامع، اقداماتی صورت می گیرد.

 

حسینی خاطر نشان کرد: در حوزه صنعتی شناسایی آسیب ها اهمیت بسزایی دارد که از این رو بازدیدهایی از شرکت های متولی مواد شیمیایی انجام و آسیب های مخاطره آمیز شناسایی شده و بر این اساس شورای پدافند غیرعامل مصوباتی را داشته است.

 

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات ما، شناسایی نقاط حساس در استان بوده که 288 نقطه شناسایی شده و برنامه های لازم برای این امر و مقابله با چالش های پیش رو پیش بینی شده است.

 

 

 

کد خبر 1109590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha