جبران عقب ماندگی‌های کردستان نیازمند جهش است

استاندار کردستان گفت: برای جبران عقب ماندگی‌های استان در همە بخش‌ها نیازمند جهش و تلاش مضاعف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در جلسه شورای اداری و تجلیل از برگزیدگان جشنواره شهید رجایی با بیان اینکه برای توسعه استان کارهای مهم وحیاتی در چند سال گذشته انجام شد، گفت: اگر موفقیتی در استان به دست آمده حاصل کار جمعی و همراهی و همکاری نهادهای نظامی، امنیتی،قضایی و دستگاههای نظارتی با ادارات بوده است.

 


وی عنوان کرد: ما هیچ وقت مدعی نبودیم که در استان معجزه کرده ایم و با توجه به مجموع شرایط کشور و عقب ماندگی های تاریخی استان آنچه در توان داشتیم برای توسعه کردستان به کار گرفتیم.

 


وی اذعان کرد: مسئله تحریم، گرانی و سخت بودن کار عمرانی در استان به دلیل شرایط جغرافیایی از جمله موانع بودند، اما ماهمه با هم تلاش کردیم که دراستان اقدامات و کارهای اساسی و زیربنایی شکل بگیرد.

 


مرادنیا با تقدیراز عملکرد سازمان مدیریت و برنامه ریزی  استان که با کار شبانه روزی بستر توسعه استان رامفراهم نمودند، گفت: از این سازمان و مجموع مدیران دستگاه های اجرایی میخواهم با جدیت هرچه تمامتر مباحث بودجه ای استان را دنبال کنند.

 


استاندار کردستان اضافه کرد: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نیز برای گره گشایی از مشکلات واحدهای تولیدی با همکاری بانک‌ها بسیار تلاش کردند.

 


وی افزود: لازم است همه بانک های استان گام های بلندتری در حمایت از تولید و اشتغال استان بردارند و در پرداخت تسهیلات کوتاهی نکنند.

 


مرادنیا با اشارە بە وجود دو مشکل اساسی کمبود گاز و آب شرب سنندج بە مدیران مربوطە هر دو دستگاە تاکید کرد کە تمهیدات و برنامە ریزی های لازم را برای  هر دو بخش داشتە باشند تا استان با مشکلی مواجە نشود.

 


استاندار کردستان همگان را بە دیدن کارهای انجام شدە در استان و داشتن دید مثبت در استان فراخواند و گفت: ما متاسفانە عادت کردەایم کە نکات منفی را هموارەنشان دهیم و از نشان دادن نکات مثبت پرهیز می‌کنیم.

 


وی اضافە کرد: دانشگاه‌های استان، آموزش‌ و پرورش و ورزش و جوانان و بعضی ادارات دیگر توانستەاند در سطح ملی و بین‌المللی موفقیت‌های زیادی بە دست آوردند ولی متاسفانە جامعە از‌این دستاوردها بی خبر است.

 


در این جلسە از ۱۹ دستگاە اجرایی برگزیدە در جشنوارە شهید رجایی تجلیل شد.

 

کد خبر 1109646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha