کارگروه بهداشت سلامت و بیولوژیک دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد

این کارگروه به ریاست دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر محبی معاون بهداشتی دانشگاه، دکتر باقری رئیس اورژانس ۱۱۵ قم، بخشداران جعفریه و مرکزی قم، شهردار قنوات و نمایندگان آموزش‌وپرورش استان برگزار و بر اهمیت واکسیناسیون در سطح استان تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «محمدرضا قدیر» در این جلسه گفت: آمار بیماران سرپایی در حال افزایش است که باید مراقب بوده و بکوشیم تا واکسیناسیون را گسترش و در راستای جلوگیری از بستری بیماران و میزان مرگ‌ومیر تلاش کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: 63 درصد از مردم قم که بالای 18 سال سن دارند، دوز اول واکسن را دریافت کرده‌اند و با حرمت جهادی صورت گرفته در راستای تأمین واکسن و تزریق آن، باید بکوشیم تا مابقی جامعه را نیز واکسینه کنیم.
 

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون دانش آموزان گفت: انتظار داریم که آموزش‌وپرورش در این زمینه فعال‌تر عمل کرده تا بتوانیم در این زمینه نیز شاهد واکسینه کردن دانش آموزان و به ازای آن بازگشایی مدارس باشیم.
 

قدیر با تأکید بر پاسخگویی به شبهات گفت: این امر بسیار مهمی است که باید انجام شود و از سوی دیگر در مراکز روستایی و بخش‌های استان نیز باید عملیات واکسیناسیون باقدرت و شدت بیشتری ادامه یابد.

 

میزان تزریق واکسن در قم از میانگین کشوری کمتر است

«سیامک محبی» نیز در این جلسه گفت: تعداد بیماران سرپایی در بیمارستان‌های قم در حال افزایش است و از سوی دیگر شهرهای اطراف قم ازجمله آشتیان، تفرش و زرند به رنگ قرمز کرونایی درآمده‌اند و وقوع پیک ششم کرونا در قم، دور از انتظار نیست.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان تزریق واکسن در قم از میانگین کشوری کمتر است و این می‌تواند مشکلات بسیاری برای ما در پیک کرونایی به بار آورد.
 

وی با اشاره به میزان واکسیناسیون در بخش‌ها و شهرهای دیگر قم گفت: در بخش‌های کهک، قنوات و جعفریه متأسفانه میزان واکسیناسیون رضایت‌بخش نیست و از بخشداران و شهرداران این مراکز درخواست همکاری بیشتر داریم.
 

شایان‌ذکر است در این جلسه بخشدار مرکزی و بخشدار خلجستان قم و همچنین شهردار قنوات با اشاره به اقدامات صورت گرفته در روستاها و شهرهای تابعه استان، از برنامه‌ریزی گسترده برای گسترش واکسیناسیون در این مناطق خبر دادند.


همچنین نماینده آموزش‌وپرورش در امر واکسیناسیون دانش آموزان نیز گفت: تمامی برنامه‌ریزی‌ها انجام و امیدواریم در طول این هفته شاهد یک روند افزایشی واکسیناسیون در بین دانش آموزان باشیم.

کد خبر 1109647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha