سیره پیامبر (ص) بهترین الگو برای مسلمانان جهان است

یک کارشناس مذهبی و مبلّغ دینی گفت: سیره و روشی را که پیامبر اسلام(ص) به کار بردند، بهترین الگو برای مسلمانان جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، حجت الاسلام سید رضا رزاقی در جشن ایام ولادت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) کانون فرهنگی قمر بنی هاشم(ع) روستای کاغذی گفت: پیامبر اکرم(ص) آمد تا جهل را بزداید و نور هدایت را در میان مردم پرتو بیفکند اما این نجاتبخشی برای مسلمانان مسؤلیت آور نیز هست.

 

این کارشناس مذهبی و مبلّغ دینی افزود: سیره و روشی را که پیامبر اسلام(ص) به کار بردند، بهترین الگو برای مسلمانان جهان است. قرآن کریم می‌فرماید: لَقَدْ کانَ لَکمْ فی رسول الله أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ؛ برای شما در رسول خدا، الگوی بسیار نیکویی است.

 

حجت الاسلام رزاقی در ادامه بیان داشت: انسان هایی که در جاهلیت تمام فرزندان دختر خود را زنده به گور می کردند این وجود نورانی خاتم پیامبران حضرت محمد(ص) بودکه همه قوم عرب جاهلیت رانجات داد و با فرامین الهی و انسان سازخود به تمام مردم ارزش داد.

 

وی خاطر نشان کرد: قبل از اسلام عرب های جاهلیت ، برای دختران خود ارزش قائل نبودند ولی این وجود پیامبرالهی حضرت محمد(ص) بود که جلو کشته شدن و زنده به گورکردن دختران را گرفت و به مقام دختران و زنان جامعه زمان جاهلیت ارزش داد.

 

جشن شادیانه به مناسبت فرخنده میلاد خاتم النبین حضرت محمد(ص) وامام جعفرصادق (ع) به همت کانون فرهنگی وهیات قمربنی هاشم (ع) واحد فرهنگی خواهران با حضور پرشور بانوان زینبی برگزار شد.

 

قرائت زیارت حضرت رسول(ص) از راه دور، اجرای شادیانه ومولودی و اهدای جوایز به کودکان با نام های محمد و صادق از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کد خبر 1109696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha