بخشی از مصلی المهدی(عج) بیرجند به‌ «مسجد» تبدیل می شود

حجت الاسلام علی اکبری از تبدیل شدن بخشی از مصلی المهدی(عج) بیرجند به‌ «مسجد» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، حجت الاسلام «محمدجواد علی اکبری» امروز (۴ آبان) در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصلی‌های نماز جمعه زمین‌های بزرگی به آنها اختصاص یافته است که می تواند محلی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و اجتماعی باشد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور از تبدیل شدن بخشی از مصلی های نماز جمعه استان ها به مسجد خبر داد و گفت: بخشی از مصلی‌های نماز جمعه در استان هایی که در اختیار شورای سیاست گذاری ائمه جمعه است به عنوان مسجد نامگذاری خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حرکت مقدس نام‌گذاری اولین مسجد در مصلی از استان قم آغاز شده و امروز نیز در مصلی نماز جمعه شهر بیرجند رقم خورد. 

 

حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به اینکه در ۸۹۰ پایگاه نماز جمعه کشور مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه برگزار می‌شود، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ پروژه مصلی نماز جمعه در کشور نیمه تمام است که تکمیل آن حمایت جدی مردم و مسئولان را نیاز دارد.

 

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در سطح کشور امام جمعه کمبود نداریم بلکه زیاد هم هستند و در استان خراسان جنوبی هم در بخش ائمه جمعه کمبودی نیست چرا که در هر نقطه ای که جمعیت قابل ملاحظه ای باشد، نماز جمعه اقامه می شود.

کد خبر 1109714

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha