تریبون نماز جمعه ظرفیتی فوق‌‌العاده برای بیان مطالبات مردم است

حجت‌الاسلام عادلی گفت: تریبون آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ظرفیتی فوق‌‌العاده برای بیان مطالبات مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، حجت‌الاسلام «ولی عادلی» امروز(سه‌شنبه، 4 آبان) در آیین تکریم و تجلیل از خدمات امام جمعه آستارا که در سالن اجتماعات نبی اکرم(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: تریبون آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ظرفیتی فوق‌‌العاده برای بیان مطالبات مردم است.


رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ‌گیلان با بیان‌اینکه تریبون آیین عبادی سیاسی نماز جمعه باعث بصیرت‌افزایی و روشنگری مردم می‌شود، افزود: ائمه جمعه در قبال خدمت و کار، حقوق دریافت نکرده و از طرف مردم تامین می‌شوند.


وی با اشاره به اینکه شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه به صورت مستقل عمل می‌کند، تصریح‌ کرد: امام جمعه باید تحصیلات پایه ۱۰ حوزوی و ۲ سال درس خارج را گذرانده و سایر صلاحیت‌های قانونی را داشته باشد.


حجت‌الاسلام عادلی گفت: امام جمعه جدید آستارا تا ۲ یا سه هفته آینده معرفی می‌شود.


رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان خاطرنشان‌کرد: امامان جمعه قبل از هر سال برنامه‌ها و هدف گذاری‌های خود را حول ۱۴ موضوع محوری به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان ارائه می‌کنند تا در سطح استان و کشور تصویب و برای اجرا به شهرستان ابلاغ شود.


*خدمت به مردم موهبتی الهی است
حجت‌الاسلام «کاظم حافظ نیا» نیز در این آیین به خدمت پنج ساله خود در حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) و خدمت 10 ساله خود در جایگاه امام جمعه آستارا اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم موهبتی الهی است.


امام جمعه سابق آستارا از مردم این شهرستان به عنوان مردمانی متدین و با فرهنگ نام برد و افزود: از همه مردم شهرستان آستارا حلالیت می‌طلبم.


گفتنی است، در پایان این آیین با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام کاظکم حافظ نیا تقدیر و قدردانی شد.

کد خبر 1109746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha