هنر و رسانه متعهد، زمینه ساز ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه است

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) گفت: از جمله عواملی که زمینه ساز ترویج سبک زندگی اسلامی در سطح جامعه ماست، استفاده هوشمندانه از ظرفیت هنر و رسانه متعهد است.

دکتر مهدی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با بیان اینکه هنر و رسانه متعهد، زمینه ساز ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه است گفت: اگر در فرازهای مختلف بیانیه گام دوم انقلاب نیز دقت کنیم، به خوبی متوجه اهمیت بهره گیری از ابزار هنر و رسانه در راستای اصلاح سبک زندگی و تبیین و ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی می شویم.

 

عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) افزود: به خصوص با توجه به فراگیری و مخاطبان انبوه رسانه ملی، تلویزیون نقش بسیار مهمی در این زمینه برعهده دارد، چه آن که با تولید و نمایش سریال ها و برنامه های جذاب و پرمحتوا می تواند گام های بزرگی در این رابطه بردارد و آحاد جامعه به ویژه نسل جدید را با مؤلفه های سبک زندگی ایرانی- اسلامی آشنا سازد.

 


این مدرس دانشگاه همچنین گفت: در این راستا از رئیس جدید سازمان صداوسیما انتظار می رود که بسترهای تولید سریال ها و برنامه های نمایشی و غیرنمایشی را به گونه ای در این سازمان فراهم کند که خروجی آن در نهایت به رشد و تعالی فرهنگی جامعه به خصوص از منظر اصلاح سبک زندگی بینجامد.

 


وی بیان داشت: به تعبیر رسای حضرت امام (ره)، صداوسیما دانشگاه عمومی است و اگر می خواهد این نقش را به درستی ایفا کند باید بیش از هر چیز به رهنمودها و بیانات امامین انقلاب توجه کرده و زمینه تحقق آن ها را بر اساس اسناد بالادستی نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم نماید.

 


اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: مقابله با اهداف شوم دشمن در جریان ناتوی فرهنگی و شبیخون فرهنگی مستلزم این است که ما در کنار بحث دشمن شناسی، از ظرفیت های داخلی خودمان در جبهه فرهنگی به درستی استفاده کنیم که در این رابطه بهره برداری هوشمندانه و حداکثری از ظرفیت هنر و رسانه متعهد یکی از مهم ترین بایسته ها و الزامات به شمار می رود.

 

 

کد خبر 1109847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha