حوزه های علمیه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند

حجت الاسلام حاجیلری گفت: حوزه های علمیه و طلاب علوم دینی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی گام بردارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک حجت الاسلام حاجیلری در اجلاسیه مدیرا و معاونین مدارس علمیه خواهران استان مرکزی که در شهرستان تفرش برگزار شد، گفت: حوزه های علمیه نقش موثری در جهت دهی برنامه های فرهنگی، آموزشی، هنری و ... دارند و باید به رسالت خود را در این بخش ها نیز بپردازند.

 

امام جمعه شهرستان تفرش ضمن  تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام صادق (ع) به هفته وحدت و اهمیت این هفته اشاره کرد و ادامه داد: وحدت و اتحاد بین شیعیان و اهل تسنن خنثی کننده توطئه دشمنان است.

 

 وی با اشاره به آیه ۹ سوره زمر  به اهمیت علم آموزی پرداختند، و ادامه داد: یکی از مقدمه های کار همین علم هست که به سه مسئله دین دانی، دینداری و دین بانی تاکید  دارد.

 

این مقام مسئول هدایت فکری و هدایت سیاسی را دو مساله مهم و اساسی دانست و بیان کرد: طلاب علوم دینی باید در این راستا گام بردارند.

 

طلاب علوم دینی باید قدر نعمت حوزه های علوم دینی را بدانند

 

در ادامه این مراسم نرجس سادات موسوی طلب، نیز در سخنانی گفت:  طالبان علوم الهی به منزله یوسفانِ یعقوب(علیه السلام) هستند.

 

مدیر مدرسه علمیه معصومیه(سلام الله علیهم) تفرش با اشاره به اینکه در قرآن کریم از جریان یعقوب (ع) و یوسف (ع) سخن به میان آمده است، افزود: داستان حضرت یوسف(ع) و یعقوب(ع) درس بزرگی برای انسان ها است و همگان باید توجه به این داستان درس صبر و شکیبایی و ایمان را بیاموزند.

 

وی با اشاره به ایام نورانی ولادت حضرت محمد مصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) ادامه داد: وجود مبارک امام صادق (علیه السلام) نیز وقتی به طالبان علوم و شاگردان مخصوص خود می‌رسد این جمله«اشکو الی الله عزوجل وحدتی و تقلقلی» را می فرمودند  من از تنهایی؛ از اینکه حوزه علمیه ندارنم از اینکه مدرسه ای ندارم از اینکه این طاغوت من اجازه ساختن مدرسه نمی‌دهد تا طلبه ها را در آنجا جمع کنم و از اینکه خودم حجره ای ندارم که همان جا ساکن باشد و درخدمت شما باشم شکایتم را به خداوند سبحان عرضه می دارم.

 

وی در ادامه اضافه کرد: طلاب علوم دینی باید قدر نعمت حوزه های علوم دینی را بدانند چرا که به راحتی و بدون هیچ مشکلی می توانند به تحصیل علوم دینی بپردازند.

کد خبر 1109928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha