بهره گیری از صبغه هدایتگری قرآن یکی از بزرگترین نعمت های الهی برای انسان است

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی قرآن را کتاب آسمانی و هدایت بخش دانست و گفت: هدایت نعمت بی بدیلی است که به سادگی به دست نمی‌آید.

«حجت‌الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: یکی از جهات بهره گیری از قرآن صبغه هدایتگری آن است که یکی از بزرگترین نعمت‌های به ودیعه نهاده شده خدا برای انسان‌ها تلقی می شود.

 

امام جمعه دزفول با استناد به آیات قرآن افزود: این کتاب آسمانی برای کسی هدایت بخش است که قیام و حرکت داشته باشد؛ هدایت نعمت بی بدیلی است که به سادگی به دست نمی‌آید و خداوند در قرآن به مؤمنین بشارت می‌دهد که اهل عمل باشند.

 

وی تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید علم و دانشی که در آن فهم و اندیشه نباشد، قرائت قرآنی که در آن تدبر نباشد و عبادتی که در آن تفکر نباشد خیری نخواهد بود؛ این کلام امیرالمؤمنین (ع) بیان کننده چارچوب هدایت است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اضافه کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در جنگ احد، دشمن خود را قوم خود معرفی کرد و برای قریش نزد خداوند عذر آورد که عمل آنها ناشی از نادانی و جهالت بوده و برای هدایت را که بالاترین نعمت الهی است طلب کرد که نشان از روح بزرگ ایشان دارد.

 

وی یکی از اسباب هدایت را علم و دانش و آگاهی دانست و عنوان کرد: امام علی (ع) در حدیثی می‌فرمایند کامل شدن دین انسان در طلب علم و دانش و عمل به آن است و در روایاتی بیان شده که در قرآن تدبر کنید و از آن عبرت بگیرید که رساترین عبرت ها در قرآن آمده است.

 

امام جمعه دزفول به لزوم تدبر بیشتر در آیات قرآن برای کاربردی شدن و الگو قرار گرفتن آن در زندگی خاطر نشان کرد: نتیجه تدبر باید بصیرت باشد که منجر به حکمت و در نهایت رسیدن به علم و دانش شود، با پیمودن این مسیر، هدایت صورت می‌گیرد.

 

وی با بیان احادیثی از معصومین در خصوص تلاوت و انس با قرآن خاطر نشان کرد: قرآن را زیبا تلاوت کنید چراکه نافع ترین قصه‌هاست و طلب شفا کنید که شفادهنده قلب‌ها است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به اینکه انسان ها اصولا از تنهایی وحشت دارند یاد آور شد: در حدیثی آمده است کسی که با قرآن مأنوس شود از جدا شدن از برادران وحشت نمی‌کند و انس با قرآن موجب می‌شود که انسان از این تنهایی نهراسد.

 

کد خبر 1109938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha