۱۵ آبان، آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره ملی اذان «ندای آسمانی» است

احسانی، ۱۵ آبان‌ماه را آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی اذان «ندای آسمانی» اعلام کرد و گفت: توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز از اهداف این جشنواره است.

 «احمدرضا احسانی» در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان گفت: این  جشنواره به همت اداره کل با همکاری و مشارکت ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار می‌شود.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه این جشنواره در دو بخش فرهنگی و هنری پذیرای آثار هنرمندان است؛ توسعه و ترویج فرهنگ نورانی اذان در قالب‌های فرهنگی و هنری، شناسایی، معرفی و حمایت از هنر متعهدانه و هنرمندان متعهد در زمینه تولید آثار مرتبط با اذان و تجلیل از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ اذان را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.


وی خاطرنشان کرد: بخش هنری جشنواره در رشته‌های مستند، کلیپ کوتاه، موشن گرافیک، خوشنویسی، نقاشی و عکاسی و بخش فرهنگی در رشته‌های خاطره، مقاله، شعر و داستان برگزار می‌شود. جزئیات و شرایط شرکت در این جشنواره در فراخوان منتشر شده است و علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی Hamedan.farhang.gov.ir   مراجعه نمایند.


وی آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره را 15 آبان‌ماه اعلام کرد و اظهار داشت: نماز در جلوگیری از انحرافات اخلاقی و اجتماعی و هدایت جوانان نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد.

 

احسانی اذان را رساترین و زیباترین آهنگ آسمانی توصیف کرد و گفت: اذان بهترین فراخوان برای اقامه نماز در جامعه است و بر این اساس با هدف گسترش فرهنگ اذان جشنواره اذان در استان برگزار می شود.

 

وی حاکمیت فرهنگ نماز بر جامعه را یکی از مهم‌ترین و محوری‌ترین راه‌های درمان آسیب اجتماعی نماز گریزی عنوان کرد و بیان داشت: تلاش هماهنگ کلیه نهادهای فرهنگی اجتماعی و از همه مهم‌تر نهاد خانواده هم در بعد فردی و هم در بعد اجتماعی به نهادینه شدن نماز می‌توانند کمک کنند.

 

 

 

 

کد خبر 1110018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha