جاده های دسترسی روستایی مشکل اساسی امدادرسانی گروه های جهادی در اندیکا

سوخته زاده گفت: مشکل جاده و راه‌های دسترسی باعث شده امدادرسانی در اندیکا به سختی انجام شود و در کنار آن کمبود آب، معضل بهداشت و تخریب جزئی و کلی مدارس و محرومیت منطقه از دیگر مشکلات این شهرستان به شمار می‌آید.

«امیرحسین سوخته‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری مناطق شمالی خوزستان و چهارمحال و بختیاری مناطق روستایی و عشایری شهرستان اندیکا آسیب بیشتری دیده و دچار خسارت‌های فراوانی به ویژه در واحدهای مسکونی شدند.

 

مسئول گروه جهادی همیاران ولایت خوزستان با اشاره به بافت منازل مناطق روستایی و عشایری شهرستان و سنگی و سست بودن منازل افزود: آسیب در بخش چلو شهرستان اندیکا بیشتر بر اساس شناسایی میدانی روستاها و منازل برخی مناطق آسیب و خرابی‌های فراوانی را به همراه داشته است.

 

وی اضافه کرد: شهرستان اندیکا پیش از وقوع زلزله نیز یکی از مناطق محروم کشور بوده و در لیست ۳۰ شهرستان محروم کشور قرار دارد لذا وقوع چنین زلزله‌ای با اینکه خوشبختانه تلفات جانی نداشته اما مشکلاتی را برای اهالی منطقه دو چندان کرده است.

 

سوخته‌زاده ابراز کرد: فصل سرما و ریزش رحمت الهی نزدیک است و با توجه به منطقه و سرمای شدید نقاط روستایی و عشایری چنانچه در اسرع وقت رسیدگی نشود راه‌های روستایی بر اثر برف و باران کاملا غیرقابل استفاده خواهند شد و کمک‌رسانی گروه‌های جهادی و امدادی را سخت و گاهی غیرممکن می‌کند.

 

وی ضمن تشکر از گروه‌های جهادی سراسر کشور و دعوت آنها به منطقه محروم و زلزله‌زده اندیکا تصریح کرد: مشکل جاده و راه‌های دسترسی باعث شده امدادرسانی به سختی انجام شود و در کنار آن کمبود آب، معضل بهداشت و تخریب جزئی و کلی مدارس و محرومیت منطقه از دیگر مشکلات این شهرستان به شمار می‌آید.

 

مسئول گروه جهادی همیاران ولایت خوزستان با اشاره به کمک‌های مردمی و اهدای آنها به مردم بخش مرکزی اندیکا اذعان کرد: این گروه جهادی با همت خیرین و عموم مردم تاکنون ۲۰ تن آرد، بیش از ۲۰۰ پتو، اقلام بهداشتی، لباس گرم و بسته‌های معیشتی را در بین برخی روستاهای بخش مرکزی اندیکا توزیع کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: تیم شناسایی این گروه جهادی در کنار توزیع اقلام در حال شناسایی روستا به روستا و همچنین موارد خاص و اورژانس است تا بتوانیم ضمن کمک، مواردی که نیاز فوری و جدی به کمک‌های بیشتری هستند را شناسایی و به مسئولان استانی و کشوری معرفی کنند.

 

سوخته‌زاده یاد آور شد: این گروه در کنار دیگر گروه‌های جهادی در بخش مرکزی با ایجاد قرارگاه جهادی آماده پذیرش و پذیرایی از گروه‌های جهادی بزرگ از سراسر کشور است و از انجا که آسیب‌های قبل و بعد از زلزله در این شهرستان بسیار فراوان و قابل بررسی است نیازمند حضور این عزیزان و توجه جدی دولتمردان و مسئولان است.

 

کد خبر 1110054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha