مبانی مذهبی و دینی در مطالعات مشاوران پارک‌ های ما کم‌ رنگ است

حجت الاسلام منصوریان با بیان اینکه بنای طراحی پارک‌های سطح شهر، انسان‌محور است و نه خانواده‌ محور، کرد: متاسفانه مبانی مذهبی و دینی در مطالعات مشاوران فضاهای سبز و پارک‌های ما کم‌رنگ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام «حسن منصوریان» در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای شهر با بیان اینکه بنای طراحی پارک‌های سطح شهر، انسان‌محور است و نه خانواده‌محور، اظهارکرد: متاسفانه مبانی مذهبی و دینی در مطالعات مشاوران فضاهای سبز و پارک‌های ما کم‌رنگ است.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد با بیان اینکه مبانی طراحی پارک‌ها معطوف به ایجاد آرامش و آسایش زیست بومی نیست، گفت: در طراحی‌ها باید اقتضائات مشهدالرضا(ع) و یک شهر مذهبی خانواده‌محور دیده شود.

 

وی افزود: مدل و الگوی مشهدمقدس برگرفته از آسایش و امنیت زنان و دختران این شهر است و آن‌ها را باید در اولویت اداره پارک‌ها قرار دهیم، طراحان پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر باید در عین توجه به تامین بودجه‌ها، پتانسیل‌های فرهنگی را هم مدنظر قرار دهند.

 

حجت الاسلام منصوریان تصریح کرد: بسیاری از خانواده‌های مشهدی از پارک‌های سطح شهر استفاده نمی‌کنند چرا که از وضعیت حاکم بر آنها ناراضی هستند؛ مطالعاتی باید انجام شود تا فضا را به نفع مردم تغییر دهیم.

کد خبر 1110115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha