یک هکتار گلخانه هیدروپونیک در سفر استاندار کرمان به عنبرآباد افتتاح شد 

ظهر امروز ۵ آبان ماه در سفر استاندار کرمان به شهرستان عنبرآباد، یک هکتار گلخانه مدرن هیدروپونیک و مجهز به تکنولوژیهای پیشرفته (هایتک) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان که توسط بخش خصوصی تامین شده، به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ آبان ماه در سفر استاندار کرمان به شهرستان عنبرآباد، یک هکتار گلخانه مدرن هیدروپونیک و مجهز به تکنولوژیهای پیشرفته (هایتک) با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان که توسط بخش خصوصی تامین شده، به بهره برداری رسید.


«محسن طاهری» در حاشیه افتتاح این طرح، گفت: امروز هم زمان با سفر استاندار به عنبرآباد یک واحد گلخانه مدرن هیدروپونیک در سطح یک هکتار به بهره برداری رسید.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد افزود: این گلخانه زیر کشت محصول توت فرنگی قرار دارد که امروز با بهره برداری از این گلخانه، زمینه اشتغال مستقیم ۳۰ نفر فراهم شد.


وی بیان کرد: با احداث و بهره برداری از طرح های مدرن با توجه به دارا بودن سیستم های سرمایشی و گرمایشی پیشرفته امکان تولید محصول در تمام فصول سال فراهم می شود.



طاهری با بیان این مطلب که طرح گلخانه هیدروپونیک در حال توسعه است، خاطرنشان کرد: با توجه برنامه ریزی های انجام شده، اجرای طرح احداث ۱۷ هکتار گلخانه مدرن، عملیات شده است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد با اشاره به این که در حوزه شهرستان عنبرآباد ۴۰۵ هکتار گلخانه جالیزی وجود دارد، عنوان کرد: قریب ۱۰۰ هکتار از این سطوح به کشت خیار خار دار اختصاص یافته است چرا که این محصول کاملا جنبه صادراتی داشته و به کشور روسیه صادر می شود.


وی اضافه کرد: مابقی سطوح زیر کشت نیز به سایر محصولات گلخانه ای همچون توت فرنگی، گوجه فرنگی، خیار معمولی، انواع فلفل و بادمجان اختصاص داده می شود.


طاهری در خاتمه عنوان کرد: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ نفر به مدت ۹ ماه در گلخانه های این شهرستان مشغول به کار هستند.


گفتنی است؛ رستوران بوم‌گردی صبا نیز با حضور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس، فرماندار عنبرآباد و مسئولان محلی افتتاح شد.

کد خبر 1110140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha