۳۹۵ مرکز راهنمایی و مشاوره در سراسر کشور به خانواده دانش آموزان خدمات مشاوره ای و آموزشی می دهند

دهنوی با بیان اینکه ۳۹۵ مرکز راهنمایی و مشاوره در سراسر کشور به خانواده دانش آموزان خدمات مشاوره ای و آموزشی می دهند گفت: ظرفیت عظیمی در بخش مشاوره وجود دارد که خانواده ها باید از وجود این مراکز استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهزاد دهنوی» امروز (چهارشنبه 5 آبان) در آیین افتتاحیه اولین مرکز جامع مشاوره تخصصی و آموزش خانواده انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش فارس در شیراز گفت: آموزش به خانواده ها برای ارتقا سطح آگاهی اولیا و مربیان، مشاوره خانواده، ازدواج، تحصیلی و حقوقی از جمله مواردی است که در این مراکز به آن پرداخته می شود.

رئیس اداره مشاوره خانواده دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 مشاور در سطح کشور مشغول خدمات رسانی به اولیا دانش آموزان هستند.

دهنوی گفت: در مراکز استان های سراسر کشور نیز تاکنون 12 مرکز تحت عنوان مراکز جامع مشاوره و آموزش های تخصصی خانواده ایجاد شده است که فارس نیز از امروز از این مرکز بهره مند خواهد شد.

وی گفت: در این مراکز باید تمامی خدماتی که در رابطه با آموزش و خانواده است به نحو مطلوب و شایسته ارائه شود.

دهنوی با بیان اینکه ۳۹۵ مرکز راهنمایی و مشاوره در سراسر کشور به خانواده دانش آموزان خدمات مشاوره ای و آموزشی می دهند گفت: ظرفیت عظیمی در بخش مشاوره وجود دارد که خانواده ها باید از وجود این مراکز استفاده کنند.

رئیس اداره مشاوره دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: هزینه مشاوره در این مراکز بسیار پایین است و تقریبا این هزینه یک سوم هزینه و تعرفه دیگر مراکز مشاوره است و در صورت نیاز به خانواده های خاص خدمات رایگان ارائه می شود.

دهنوی گفت: افتتاح و توسعه این مراکز با درخواست ادارات آموزش و پرورش ایجاد می شود و در صورت داشتن امکانات و ابزارهای لازم و استاندارد مجوز احداث این مراکز به ادارات آموزش و پرورش داده خواهد شد.

وی گفت: کسانی می توانند در این مراکز فعالیت کنند که در یکی از گرایش های رشته های روانشناسی و مشاوره دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و پروانه فعالیت از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور باشد.

دهنوی گفت: مراکز جامع راهنمایی و مشاوره استانها بر این مراکز نظارت خواهند داشت که بحث کمی و کیفی خدمات را زیر نظر قرار خواهند داد.

کد خبر 1110151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha