روند خوب واکسیناسیون در گیلان/ بازگشت ۵۰۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولید

زارع با بیان اینکه وی مهم‌ترین دستاوردش را عنایت پروردگار برای توفیق خدمتگذاری به مردم می‌داند از بازگشت ۵۰۰ واحد تولیدی استان به چرخه تولیدی خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (سه‌شنبه، 5آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری عملکرد 32 ماهه خود در مسند استاندار گیلان و مهمترین دستاوردهای این مدت را برشمرد و اظهار داشت: مهم‌ترین دستاوردم را عنایت پروردگار برای توفیق خدمتگذاری به مردم می‌دانم.

 

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در طول 32 ماه خدمتش با وجود همه مشکلات اقتصادی و معیشتی با مشارکت همه به ویژه مردم شاهد امنیت و آرامش استان بودیم عنوان کرد: من این امر مهم را بزرگترین توفیق الهی می‌دانم که با کمک همه دوستان، همکاران و دستگاه‌ها محقق شد.

 

زارع با بیان اینکه بهترین داوران از عملکرد وی مردم شریف و نجیب گیلان هستند مهم‌ترین طرح‌های توسعه‌ای استان را برشمرد و عنوان کرد: پروژه راه آهن سراسری یکی از این پروژه‌های ملی تکمیل کننده کریدور شمال به جنوب است که در دو سال اخیر اجرای آن تشدید شد به طوری‌که هم‌اینک فاز دوم آن حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.


استاندار گیلان درصد پیشرفت فیزیکی پروژه آزاد راه قزوین - رشت را هم خوب اعلام کرد و با بیان اینکه تنها دو ماه به پایان عملیات اجرایی این طرح باقیمانده است افزود: استمرار ساخت سدهای لاستیکی و مخزنی، تکمیل چند ایستگاه فوق توزیع برق، اجرای دو هزار شبکه فشار ضعیف در گیلان از جمله اقدامات خوبی است که در استان انجام شد.


وی با بیان اینکه به شکل تقریبی در هر مناسبتی معادل هزار میلیارد تومان پروژه و طرح در گیلان اجرایی شد تصریح کرد: یکی از اولویت‌های ما سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرامی مهم مثل محور راه آهن رشت به کاسپین، تکمیل برخی از سدها و قطعه باقیمانده آزاد راه قزوین - رشت بود که به دلایلی محقق نشد.

 

زارع با تاکید بر اینکه منابع مالی دولت در پی تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی دشمن محدود بود پسماند و روند کند اجرای پروژه‌های این بخش را در گیلان متذکر شد و اذعان کرد: علاوه بر محدودیت منابع، کمبود مصالح و شرایط جوی روند پیگیری پروژه‌های عمرانی مانند ساخت زباله‌سوز را به تاخیر انداخت.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه شرکت تی تی اس برای راه‌اندازی زباله‌سوز به خوبی در حال کار است افزود: امیدواریم تا پایان سال 1401 شاهد بهره‌برداری از زباله سوز سراوان باشیم از طرفی برای مدیریت بهینه پسماند نیازمند مشارکت فعال مردم و بحث تفکیک زباله از مبدأ هستیم و کارهای خوبی هم در این زمینه در مجموعه شهرداری رشت صورت گرفته است.

 

وی مشکلات و چالش‌های گیلان در زمان شیوع کرونا را هم مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی استان، تجهیزات بیمارستانی و حتی مواد ضدعفونی کننده در اسفند 98 و همزمان با شیوع ویروس کرونا در استان گیلان به شدت ضعیف بود اما با کمک کادر درمان توانستیم بر مشکلات فائق آییم.

 

استاندار گیلان افزودن تجهیزات بیمارستانی معادل 360 میلیارد تومان به گیلان و افتتاح چند بیمارستان را از جمله توفیقات به دست آمده اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بسیاری از بیمارستان‌های گیلان به دستگاه‌هایی مانند تخت‌های ونتیلاتور، سی‌تی‌اسن و سونوگرافی مجهز شده‌اند.

 

زارع روند خوب واکسیناسیون در گیلان با مشارکت بالای مردم استان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس آمارها و اطلاعات مستند گیلان در زمینه تزریق واکسن جزو دو سه استان برتر کشور محسوب می‌شود که این امر در واقع نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این خطه است.

 

وی با بیان اینکه در 32 ماهی که در جمع مردم گیلان بود مردم همواره کمک‌کار بودند و حمایت، همراهی و همدلی داشتند اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد گیلان از حیث تورم از متوسط کشوری پائین‌تر است و نرخ مشارکت اقتصادی هم در گیلان به نسبت سایر مراکز کشور بالاتر اعلام شده اشت.

 

استاندار گیلان در پایان از بازگشت 500 واحد تولیدی استان به چرخه تولیدی سخن گفت و خاطرنشان کرد: با وجود تمام این‌ها ما هنوز در حوزه اشتغال با مشکلات و موانع بسیار زیادی مواجه هستیم و امیدواریم با تلاش دولت خدمتگذار و همدلی خوب مسئولان مشکلات استان گیلان کاهش پیدا کند.

کد خبر 1110201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha