مردم با زدن واکسن زنجیره کرونا ویروس را قطع کنند

طلایی مقدم گفت: تنها راه قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا در جامعه افزایش سطح واکسیناسیون است.

سید مهدی طلائی مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد  با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش بستری‌ها و موارد مرگ و میر، افزود: برای قطع انتقال زنجیره ویروس کرونا، نیاز مبرم است که مردم فرصت را غنیمت بشمارند به هیچ شایعه ای توجه نکنند زیرا با تزریق واکسن درصد بالایی از مردم ایمن می‌شوند و در این میان همراهی همه‌جانبه مردم و مسئولان امری ضروری است.

رییس ستاد مبارزه با کرونا شهرستان بافق به نظر کارشناسان بهداشت و درمان اشاره و اظهار کرد: در حال حاضر عمده فوتی‌های کرونا از میان کسانی است که واکسن نزده‌اند و در افرادی که واکسن تزریق کرده‌اند موارد فوتی به ندرت اتفاق می‌افتد و آن موارد نادر هم مربوط به کسانی است  که چند بیماری زمینه‌ای را با هم داشته‌اند.

به گفته وی به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  به ویژه با فرا رسیدن فصل سرما باید بخش عظیمی از جمعیت  شهرستان در برابر این ویروس واکسینه شوند تا از گردش آن در جامعه جلوگیری شود، زیرا گردش ویروس برابر با انتقال بیماری کووید 19 و افزایش آمار تلفات و مرگ ومیر است.

رییس شورای بهداشت شهرستان با اشاره به اینکه باید به خستگی کادر بهداشت بیشتر توجه کنیم اضافه کرد: وضعیت بیمارستان ها‌ در شرایط اوج گیری کرونا بحرانی می شود بنا براین برای پیشگیری از بحرانی دیگر، در یک بازه زمانی کوتاه واکسیناسیون باید با سرعت انجام شود.

طلائی مقدم ، در حال حاضر اصلی‌ترین راهکار برای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میرهای ناشی از کرونا ویروس را تسریع در روند واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: واکسیناسیون قطره‌چکانی تاثیری ندارد زیرا با جهش‌های ویروس کرونا، واکسن‌ها نسبت به این سویه‌ها کم اثر می‌شوند

وی با اشاره به اینکه تمامی واکسن‌های موجود در جهان در برابر بیماری کرونا موثر هستندخاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها با انجام  واکسیناسیون حداکثری  در بحث مدیریت بیماری کرونا از شرایط خوبی برخوردار هستند.

وی بی تفاوتی افرادی را متذکر شد و با بیان اینکه رعایت پروتکلها و تزریق واکسن حق الناس است با ابراز تاسف گفت: واکسیناسیون در کشور سرعت لازم را ندارد و باید این روند تسریع شود.

هم اکنون 75 درصد در گروه سنی بالای 12 سال دز اول و 46 درصد هم هر 2 دُز واکسن را در شهرستان بافق تزریق کردند.

کد خبر 1110232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha