وحدت یکی از مشخصه های امت اسلامی است 

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی گفت: امت اسلام امت تعادل در روش، منش و فکر است و وحدت از مشخصه های امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۶ آبان ماه حجت الاسلام «حسن علیدادی سلیمانی» در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش گفتمان برادری در قلعه گنج، گفت: مردم، ملت، قبیله، ایل و طایفه عناوینی هستند که بشر به آنها هویت داد تا زیر یک بیرق واحد جمع شوند.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: اسلام چون بالاترین و برترین دین است، عنوان امت را خلق کرد که متفاوت از دیگر عناوین بوده و مرز آن عقیده و فکر و اندیشه است و نژاد، زبان، جغرافیا را رسمیت نمی‌شناسد.


وی تاکید کرد: امت یعنی مردمی که در عقیده و فکر همراه و هم جهت هستند و محوریت آن مهمترین و بزرگترین و بالاترین محور نظام هستی توحید است.


حجت الاسلام علیدادی: عقیده امت اسلامی حول توحید، نبوت و معاد است و بنابراین امت اسلامی یعنی انسانهایی که قصد واحد دارند.


امام جمعه کرمان تصریح کرد: امت اسلامی اهل افراط وتفریطی نیست و وحدت مشخصه آنها است.


وی در خاتمه عنوان کرد: پرهیز از افراط بدان معنا است که انسان از نگاه انحرافی مشرکانه پرهیز کرده و تفریط نیز به این معنا است که انسان از لا ابالی گری دوری کند.


گفتنی است؛ یازدهمین همایش گفتمان برادری علمای اهل تسنن و تشیع کرمان به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در شهرستان قلعه گنج در حال برگزاری است.

کد خبر 1110272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha