افزایش تقاضای قضات برای خروج از استان/ تعیین تکلیف پرونده‌های معوقه در دستور کار دادگستری خوزستان قرار دارد

حجت الاسلام مرادی با اشاره به افزایش تقاضای قضات برای خروج از استان گفت: از سال ۹۸ تاکنون ۱۲۰ قاضی که بعضا از قضات باتجربه بودند از خوزستان خارج شده‌اند و این موضوع نشانه خوبی برای بدنه نیروی انسانی دادگستری نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام صادق مرادی» در دیدار کارکنان و قضات خوزستان با رئیس قوه قضائیه که صبح امروز (پنجشنبه ۶ آبان) برگزار شد اظهار کرد: بی شک تقویت نهاد قوه قضائیه که احیاگر عدل و داد در کشور است می تواند با به‌کارگیری نیروهای جوان احیاگر آرمان ها و اهداف امامان و اوصیا باشد.

 

مدیرکل دادگستری استان خوزستان افزود: دستگاه قضایی در استان با محدودیت و کمبود زیادی روبه‌رو است و این‌ مشکل با افزایش تقاضای قضات برای خروج از استان نیز همراه شده که از سال ۹۸ تاکنون ۱۲۰ قاضی از استان خارج شده اند.

 

وی با بیان اینکه به دلیل خروج قضات که بعضا از قضات باتجربه بوده اند سن قضایی به ۵.۵ سال رسیده است اضافه کرد: این موضوع نشانه خوبی برای بدنه نیروی انسانی دادگستری نیست.

 

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه تعیین تکلیف پرونده های معوق در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: مزایای حقوقی برای نیروی انسانی دستگاه قضایی استان خوزستان نیازمند تقویت و بازنگری است.

 

وی با تاکید بر اینکه از رئیس قوه درخواست دریافت اخذ مجوز خاص برای جذب نیروی انسانی لازم در دادگستری را داریم افزود:  دستگاه قضایی استان خوزستان از کمبود تجهیزات اداری برخوردار است که می بایست برای جبران آنها راهکار لازم اندیشیده شود.

 

کد خبر 1110288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha