کانون های مساجد بستری مناسب برای تقویت دینداری و دین باوری در نوجوانان است

حجت الاسلام رمضانی گفت: کانون های مساجد ظرفیت عظیمی برای تقویت دینداری، دین باوری در نوجوانان است وهرچه برنامه های کانون ها متناسب با نیاز نسل امروز باشد می توان این قشر را جذب مساجد کرد و در مسیر تقویت اعتقادات و رفع شبهات دینی نوجوانان گام برداشت.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: در آستانه سالروز شهادت محمدحسین فهمیده بسیجی 13 ساله هستیم که با وجود سن کم ولی حماسه بزرگی را آفرید و این شهید نه تنها الگویی برای نوجوانان بلکه الگویی برای همه است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: شهید فهمیده نمونه بارز یک بسیجی است، بسیجی که با پیروی از ولی زمان خویش در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و با جهاد در راه خدا و در دفاع از ارزش های انقلابی و اسلامی جان خود را ایثار کرد.

 

وی عنوان کرد: شهید فهمیده از کودکی در مسجد پرورش و تربیت یافته بود و امروز هم برای داشتن نوجوانان با روحیه بسیجی و تربیت نوجوانانی همچون شهید فهمیده ها باید از ظرفیت مساجد بهره ببریم.

 

حجت الاسلام رمضانی در ادامه تأکید کرد: نوجوانان و جوانان یکی از مخاطبان اصلی برنامه های کانون های فرهنگی هنری در مساجد هستند که نقش بسزایی در انس و ارتباط این قشر با مساجد دارند و  در واقع کانون های مساجد می توانند با اجرای برنامه های مختلف نقش بسزایی را در تربیت نوجوانانی با روحیه بسیجی ایفا کنند.

 

وی تأکید کرد: امروز دشمن با تهاجم فرهنگی و توطئه های مختلف به دنبال دور کردن جوانان و نوجوانان از دین است که کانون های مساجد ظرفیت عظیمی برای تقویت دینداری، دین باوری و معنویت در نوجوانان است از همین رو هرچه برنامه های کانون ها متناسب با نیاز نسل امروز باشد می توان این قشر را جذب مساجد کرد و در مسیر تقویت اعتقادات و رفع شبهات دینی نوجوانان گام برداشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی کانون های مساجد در شهرها و روستاها، این مجموعه می تواند در ترویج روحیه بسیجی و ترویج ارزش های دینی و اسلامی در بین نوجوانان و جوانان اثرگذار باشد و ان شاالله دستگاه های فرهنگی از این ظرفیت برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بهره گیرند.

کد خبر 1110310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha