تمدن نوین اسلامی باید به عنوان عالی ترین آرمان مورد توجه جامعه ما باشد 

حجت الاسلام حمید شهریاری گفت: تمدن نوین اسلامی عالی‌ترین آرمانی است که ما و شما به عنوان جامعه اسلامی باید به آن توجه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۶ آبان ماه حجت الاسلام «حمید شهریاری» در مراسم اختتامیه یازدهمین همایش گفتمان برادری علمای اهل سنت و تشیع استان کرمان در شهرستان قلعه گنج، گفت: تمدن مفهومی بوده و دارای حداقل ۲ معنی از جمله امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی است.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی امت واحده را یک فرا ملت قلمداد کرد و افزود: امت واحده مفهوم جمعی بالای سر ملت‌ها است که همه چیز را به وحدت تبدیل می کند و مفهومی فرا ملت دارد و شامل همه جوامع اسلامی در سراسر جهان می شود.


وی با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری فرمایشات آرمانی در جهان اسلام تولید و ابداع کردند، خاطرنشان کرد: از مهمترین کلید واژه فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، تمدن نوین اسلامی است که به عنوان عالی‌ترین آرمان در جامعه اسلامی باید به آن نگاه کرد. 


حجت الاسلام شهریاری اظهار کرد: تمدن نوین اسلام در بام جهان اسلام قرار دارد و دعوت به وحدت و مفاهیم فاخر و بلند مرتبه خوب است و عدم تبعیض و فقر باید تکرار شود.


دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب ادامه داد: نظریه تمدن نوین اسلامی، موضوعی تهاجمی است که به جای دفاع با نظریه پردازی باید جهان غرب را با همه تمدن آن به چالش کشید و این همان نظریه تمدن نوین اسلام است که باید در مجالس وحدت اسلامی به آن پرداخته شود.


وی با بیان این مطلب که تمدن نوین اسلامی مولفه هایی دارد، ابراز کرد: نظریه تمدن نوین اسلامی جزء با همکاری سرزمین‌ها، امت شیعه و سنی و طوایف محقق نمی شود.



حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: تمدن نوین اسلامی مفهمومی است که دو مفهوم امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی را در خود دارد و برای شکل‌گیری آن لازم هستند. 

 
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب با اشاره به این که برخی امور باید تکرار شود و انجام برخی امور نیز باید همراه با شعار و تبلیغات باشد، عنوان کرد: مجالسی با شعار، عقلانیت و پاسخ به دشمن باید در کشور تکرار شوند، این تکرارها حتی اگر حرفمان مربوط به سال گذشته باشد، سودمند است و در دل ها جای می گیرد و به نوعی ترمیم جنگ اقتصادی با دشمن است.


وی از گسترش و ترویج دیدگاه جمهوری اسلامی و مکتب رهبر کبیر انقلاب اسلامی سخن گفت و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران برای بسیاری از کشورهای اسلامی، آرمان است، هر چند مشکلاتی نیز وجود دارد اما آرمان کشورهای اسلامی است که چگونه آمریکا بر آنها سلطه نداشته باشد.

 

حجت الاسلام شهریاری تاکید کرد: حرف دشمن در مقابل صحبت های ما همان جنگ نرم است و حرف های دشمن بارها در مخالفت با جمهوری اسلامی تکرار شده و میلیاردها تومان برای آن خرج می کند که این مطالب در اذهان عمومی جا بیفتد.

 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: مقابله با دشمن به دشمن‌شناسی، ترویج روحیه استکبارستیزی، مرزبندی با جهان استکبار، و شرکت در جنگ نرم نیاز دارد. 

 

دست یابی به تمدن نوین اسلامی نیازمند هم افزایی واقعی و صادقانه است

 

حجت‌الاسلام «محمدتقی سیفائی» در این مراسم، گفت: تا رسیدن به وضعیت مطلوب مدنظر و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تقریب مذاهب و وحدت برادری فاصله داریم.


 مدیرکل فرق و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: برای آنچه که رهبری فرمودند که وحدت شاهراه رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، به افق‌های بالا و هم افزایی واقعی و صادقانه نیازمند هستیم.


وی ابراز کرد: هفته وحدت زمانی است که بیاندیشیم چگونه طول سال همراه با هم افزایی وحدت اسلامی باشد و برای این مهم به تلاش صادقانه همراه با عدم ترس از هزینه دادن نیاز داریم.


حجت الاسلام سیفائی در خاتمه تاکید کرد: وحدت مورد تاکید رهبری یک امر است و نباید فقط اخلاقی به آن نگاه کنیم. 

کد خبر 1110347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha