۷۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران راه یافت

کارگر اومالی گفت: ۷۰ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران راه یافت و از این تعداد اثر راه یافته به جشنواره آثار برتر به مرحله داوری می رسند و داوری می شوند.

« آمنه کارگراومالی»  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مازندران اظهار کرد: جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و همکاری ارشاد نکا، کانون روستای اومال، جام باشگاه کتابخوانی دانه های انار، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حوزه هنری استان مازندران برگزار شد.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا افزود: دومین جشنواره استانی نقالی سیمرغ استان مازندران ویژه کودکان و نوجوانان در راستای ارتقای فرهنگ و هنر سنتی نقالی و پرده خوانی و ارج نهادن به زبان پارسی همچنین توجه به شاهنامه فردوسی برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه توجه به شاهنامه ( خردنامه ) حکیم ابوالقاسم فردوسی سند هویت ملی است؛ خاطر نشان کرد: بر این باوریم که باید فرزندان این مرز و بوم به همه هویت اسلامی و ملی خود دست یافته و در جهت توسعه این فرهنگ تلاش کنند.

 

کارگر اومالی گفت: 70 اثر به دبیرخانه دومین جشنواره نقالی سیمرغ مازندران راه یافت و از این تعداد اثر راه یافته به جشنواره آثار برتر به مرحله داوری می رسند و داوری می شوند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر(ع) روستای اومال نکا افزود: داوری آثار در حال انجام است و با اتمام داوری، اطلاع رسانی انجام می شود.

 

وی یادآور شد: آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاخر و اسطوره های ایران زمین، تقویت هنر نقالی و پرده خوانی و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان  و تقویت آموزه های فرهنگی و معناگرای ادبیات کهن و شاهنامه و تاثیر آن در زندگی کودکان و نوجوانان از اهداف مهم این جشنواره بوده است.

کد خبر 1110359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha