نقش رسانه‌ در ارتقای تعامل و گفت و گو در جامعه انکارناپذیر است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر کاشان گفت: نقش رسانه‌ در ارتقای جایگاه تعامل و گفت و گو در جامعه انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، حسین باغشیخی در گفت‌ و گو با خبرنگاران با بیان اینکه حقیقت‌جویی و حقیقت‌گویی اولین گام برای رسیدن به همگرایی است عنوان کرد: انسان ها به صورت فطری جویای حقیقت هستند و هرچه این جنبه بیشتر پرورش پیدا کند به درک بیشتری از این حقیقت می‌انجامد.

 

عضو شورای شهر کاشان با تأکید بر نقش رسانه‌ها در ارتقای جایگاه تعامل و گفت و گو در جامعه افزود: رسانه‌ها محمل گفتگو هستند و جای مناسبی برای تقریب اندیشه‌ها و افکار محسوب می‌شوند.

 

باغشیخی اذعان کرد: بازگشت به روح گفت و گو می‌تواند مشکلات امروز جامعه در فضای حقیقی و مجازی را حل کند و شاید بزرگ‌ترین مسئله امروز ما کم‌رنگ بودن جایگاه گفت و گو است.

 

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ، تعامل متقابل و همنسگ در عرصه رسانه را یک ضرورت خواند و گفت: اگر افکار عمومی در کنار رسانه‌ مدنظر قرار گیرند، لذت فعالیت و البته تأثیرگذاری آن رسانه دوچندان می‌شود.

 

باغشیخی ورود رسانه‌های دیجیتال به خصوص شبکه‌های اجتماعی به عرصه اطلاع‌رسانی و ارتباطات را فرصت کم‌نظیری خواند و بیان کرد: در دوره‌های گذشته چنین ظرفیتی نداشتیم و نیازمند هماهنگی‌ها و زمان‌بندی‌ها برای شکل‌گیری یک گفت و گو بودیم اما این روزها در کسری از زمان این گفت و گو شکل می‌گیرد و تولیدات موجهی نیز عرضه می‌شود.

 

وی تأکید کرد: حتی در عرصه رسانه های اجتماعی تیترها و احیانا بزرگ‌نمایی‌ها آن زمان تاثیرگذار است که در کنارش گفت و گو و یک داد وستد کلامی شکل گرفته باشد.

 

باغشیخی با بیان اینکه تفکر انتقادی بین رسانه های ما متعالی نیست گفت: اگر به روح تعهد و نقد بازگردیم شاید این دوگانه فوق‌العاده ما را به سرچشمه‌های نابی برساند که در برخی موارد کنار هم بنشینیم و به رغم اختلاف نظرها به یک وجه مشترک برسیم.

 

وی تصریح کرد: امروز ناگزیر به گفت و گوی درست هستیم و رسانه می‌تواند نقطه شروعی باشد تا الگوی رسیدن به همگرایی، امیدواری، نشاط و وحدت در جامعه ترسیم شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر با بیان اینکه ظرفیت‌های تعالی وقتی اتفاق می افتد که مرز اندیشه عقلانی پررنگ شود، عنوان کرد: در عموم سبک‌های متقاعدسازی رسانه، «توجه» اولین گام است؛ توجه ما به وحدت و همگرایی از نوع عام در جامعه است اما وظیفه اهالی رسانه این است که این توجه را به توجه خاص تبدیل کنند.

 

باغشیخی، آرامش روانی و امنیت اجتماعی را محصول ایجاد وحدت، تفکر و همگرایی دانست و بر لزوم حفظ و تقویت آن تأکید کرد./

کد خبر 1110392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha