دهیاران نشست های مشورتی برای رفع مشکلات روستائیان برگزار کنند

بیکی گفت: دهیاران باید در راستای رضایت مندی و مشکلات روستائیان نشست های مشورتی را با کمک دستگاه های مربوطه برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (۶ آبان) در گردهمایی دهیاران نهبندان اظهار کرد: شوراها بر مسائل روستاها نظارت دارند اما دهیار مسئولیت اجرایی دارد و اولین وظیفه شوراها انتخاب دهیار است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه در کشور بیش از ۳۳ هزار دهیاری داریم که برای هر کدام یک دهیار فعالیت دارد، گفت: دهیاران جامعه بزرگ روستایی است لذا دهیاران مسئول محلی هستند که در قبال مشکلات روستا مسئولیت دارند که فقط بازگو کردن مشکلات نیست.

 

بیکی گفت: دهیاران باید با شناخت قانون و مقررات مربوطه با همکاری دستگاه های و بخشداری مربوطه با استفاده از ظرفیت ها و منابع در دسترس نسبت به بهره مندی منطقه اقدام کند.

 

وی با بیان اینکه مطالبات بیش از منابع و اعتبارات است، افزود: وظیفه مسئولین اولویت بندی مسائل و مشکلات است تا رضایت نسبی فراهم شود.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به خشکسالی های پی در پی در استان و نهبندان، افزود: آبدهی قنوات کم شده و دامداران مرتع مناسبی برای چرای دام ندارند از طرفی معیشت روستائیان به همین دو مهم وابسته است، لذا باید راهبرد کوتاه مدت و بلند مدت برای مشکلات روستائیان داشته باشیم و به سمت اشتغال روستائیان در سایر بخش ها نیز باشیم.

 

بیکی با بیان اینکه زیر ساخت های روستایی نهبندان در حال تکمیل است، ادامه داد: شهرستان در حوزه صنعت و معدن توسعه خوبی دارد و برای مدیریت وضعیت موجود و خشکسالی های اخیر باید با خرد جمعی و معتمدین منطقه برای مشکلات چاره اندیشی کرد.

 

وی تصریح کرد: آبرسانی به عمده روستاهای بالای ۲۰ خانوار نهبندان انجام شده است ولی پروژه های جدیدی هم تعریف یا و در دستور کار است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه گاهی مسئولین خود عامل نارضایتی مردم می شوند، گفت: دهیاران باید در راستای رضایت مندی و مشکلات مردم نشست های مشورتی را با کمک دستگاه های مربوطه برگزار کنند.

 

کد خبر 1110404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha