تمرکز زدایی از مهم‌ترین راهبردهای ما در وزارتخانه است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سیاست محوری در دولت مردمی در بخش فرهنگ توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود در اقصی نقاط کشور است و تمرکز زدایی از مهمترین راهبردهای ما در این وزارتخانه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز پنج‌شنبه ششم آبانماه ۱۴۰۰ با حضور در کردستان در دیدار با نماینده ولی فقیه استان اظهار کرد: سیاست محوری در دولت مردمی در بخش فرهنگ توجه ویژه به ظرفیت‌های موجود در اقصی نقاط کشور است و تمرکز زدایی از مهمترین راهبردهای ما در این وزارتخانه خواهد بود.

 

 

وی بیان کرد: بخشی از موارد مورد نیاز را با استفاده از ظرفیت‌ها و سفرهای استانی رییس جمهوری به استان‌ها پیش خواهیم برد و به زودی با سفر استانی رییس جمهور به کردستان هم بخش مهمی از زیرساخت‌هایی که نیازمند توجه ویژه بیشتری و اختصاص اعتبارات مضاعفی هستند، مورد عنایت قرار خواهند گرفت.

 

 

اسماعیلی با بیان اینکه در بخش‌های نرم افزاری معتقدم فرهنگ نیز مانند ورزش است که با تماشای آن اتفاقی نمی‌افتد و فرد باید خود اقدام به انجام حرکات ورزشی کند، افزود: در حوزه فرهنگ هم مردم باید وارد این عرصه شده و فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش وزارت ارشاد  در فرهنگ عمومی اعلام کرد: ارتقای شاخص‌های اصلی حوزه فرهنگ عمومی در این دوره یکی از برنامه‌های ما است که خروجی آن باعث افزایش اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی و کاهش فواصل ایجاد شده خواهد شد.

 

فعالسازی اردوی راهیان نور موجب افزایش اشتغال استان می‌شود

 

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه در کردستان نیز در این دیدار تصریح کرد: علاوه بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج دستگاه حاکمیتی هم مانند سازمان‌های تبلیغات اسلامی، اوقاف و امورخیریه در حوزه فرهنگ و هنر به طور مستقیم وظایفی برعهده دارند.

 

 

وی بیان کرد: یکی از وظایف ما راهبری فرهنگی است و تصدی‌گری در حوزه فرهنگ رسالت دفاتر نمایندگی ولی فقیه در استان‌ها نیست در همین راستا هم تصمیم گرفته شد که کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سنندج را به متولی امور کتابخانه‌ها واگذار کنیم.

 

 

حجت الاسلام پورذهبی کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) سنندج را مجهزترین کتابخانه استان دانست و اعلام کرد: با رویکر دولت جدید امیدواریم شاهد رونق بیشتری در حوزه‌های فرهنگ و هنر این استان باشیم.

 

 

وی اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های این استان وجود یادمان‌های شهدا است و فعالسازی اردوهای راهیان نور علاوه بر بحث معنوی آن موجب افزایش اشتغال در این استان خواهد شد لذا انتظار می رود به این مهم هم نگاه ویژه‌ای شود.

 

وی با اشاره به اینکه این استان در زمینه راهیان نور دارای ظرفیت فراوانی است، اضافه کرد: فعالسازی اردوهای راهیان نور منجر به اشتغال هزاران نفر در این منطقه می‌شود.

 

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور افتتاح بزرگترین کتابخانه عمومی مرکزی استان کردستان با عنوان کتابخانه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به این استان سفر کرده است.

کد خبر 1110430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha