استفاده از ظرفیت طلاب در فعالیت های فرهنگی حرم‌ مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

حجت الاسلام کلانتری گفت: از ظرفیت جمیع طلاب در فعالیت های فرهنگی حرم‌ مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و اطراف این حرم مطهر استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «ابراهیم کلانتری»، امروز (پنج شنبه 6 آبان) در دیدار با جمعی از مبلغین قرارگاه «عمار» حوزه علمیه «منصوریه» شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: فعالیت های جهادی این مبلغین قابل تقدیر بوده و در خصوص کمک های مومنانه در ایام کرونا که از تاکیدات مقام معظم رهبری است، در صحنه همواره تلاش کرده است.

تولیت آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی (ع) افزود: مقام معظم رهبری، کشور را پیامبر گونه اداره می کنند و اگر ایشان نبودند، نمی توانستیم کشور را در مقابله توطئه های دشمنان بیمه کنیم.

وی اضافه کرد: فراخوان همگانی پویش مواسات و همدلی از درایت های رهبر معظم انقلاب است که جلوی فتنه های گسترده دشمنان انگشت را گرفت.

حجت الاسلام کلانتری تاکید کرد: حضور گروه های جهادی و قرارگاه ها که در راستای منویات مقام معظم رهبری گام بر می دارند در سرزنده بودن کشور نقش موثری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اطراف حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: با برگزاری حدود 70 جلسه با بخش های مختلف این مسائل بارها گفته شده است اما علیرغم زحمات بسیار یک سلسه مشکلات مزمن نیز به وجود آمده است و برای حل این مشکلات به دنبال یک برنامه جامع هستیم.

تولیت آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) ادامه داد: حرکت ما به سمت تدوین یک سند جامع بلند مدت است که زائرین، مجاورین، فرهنگی، موقوفات، خدمت رسانی و ... را مورد توجه قرار می دهد و همچنین در ساختار و مدیران این حرم مطهر نیز تغییرات ایجاد می شود و از ظرفیت جمیع طلاب در فعالیت های فرهنگی حرم‌ مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و اطراف آن استفاده خواهیم کرد.

حجت الاسلام «حمیدرضا حدائق»، نیز در این نشست گفت: طبق توصیه مقام معظم رهبری در تمام مناسبت ها اعم از ایام شهادت اهل بیت (ع) و ولادت و اعیاد، موکب قرارگاه «عمار» در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپا می شود.

مسئول قرارگاه، فرهنگی، تبلیغی و جهادی «عمار» مدرسه علمیه «منصوریه» افزود: درکنار پذیرایی مادی از زائرین و مجاورین بارگاه مطهر احمدی و محمدی (ع) پذیرایی معنوی نیز انجام می شود و از محرم امسال به همت طلاب این قرارگاه شاهد راه اندازی روضه خانگی بودیم.

وی اعلام کرد: مبلغین قرارگاه «عمار» با هدف فعالیت در عرصه های مشاوره، پاسخگویی به مسائل شرعی، تبلیغ و ... در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) آمادگی دارند.

کد خبر 1110440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha