راه شهدا تا ابد ادامه دارد

امیر سرافراز ارتش در آیین رونمایی از کتاب "پسر خورشید" گفت: راه و رسم شهدا کورشدنی نیست و تا ابد ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان  از شیروان؛ "غلامحسین دربندی" عصر پنج شنبه (6 آبان ماه) در  مراسم رونمایی از کتاب «پسر خورشید» که بر اساس زندگی شهید تکاور مدافع حرم مهندس "مرتضی زرهرن" به چاپ رسیده، در شبستان امام زاده حمزه رضا(ع) شهر زیارت شیروان اظهار کرد: خط سرخ شهادت از عاشورا تاکنون ادامه داشته و راه شهدا تمام شدنی نیست، دشمنان طی این 40 سال همواره قصد توطئه و فتنه را داشتند که با هوشیاری و بصیرت مردم تمام توطئه های آنان خنثی شده است.

 

 

وی با بیان اینکه شهدا با حضور خود در صحنه جنگ از جان، خون، مال و خانواده خود گذشتند خاطرنشان کرد: اگر فلسفه خون شهدا را پیدا کنیم سراسر درس است که بالاترین ایمان آن است که خداوند را در همه جا با خود ببینی.

 

 

دربندی خدامحوری و قیام در کوران فتنه ها را دو ویژگی بارز شهدا عنوان کرد و افزود: دشمنان ما امروز حتی با زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا مشکل دارند و نمی خواهند چنین مراسمی برای آنان برگزار شود در صورتیکه تمام شهدا محب و عاشق اهل بیت بودند و شهید با شهادتش تمام هستی خود را در راه خدا فدا می کند.

 

 

امیر سرافراز ارتش گفت: هنوز کسانی هستند که به یاد و اذن شهدا زندگی می کنند، سیره و روش آنان باید ادامه یابد و نسل جدید شهدا که قهرمانان ملت هستند را معرفی کنیم.

 

 

مداحی و تکریم همسر شهید زرهرن در قالب طرح ملی شکوه مادری از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

 

شهید مهندس سرهنگ دوم مرتضی زرهرن در تاریخ 24 خرداد 1358در شهرستان شیروان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای حسین آباد و دبیرستان را در شهرستان شیروان گذراند و بعد از اخذ دپیلم در سال 78 در دانشگاه افسری امام علی(ع) پذیرفته شده و به خدمت ارتش جمهوری اسلامی درآمد و طی چهار سال تحصیل در دانشکده افسری در سطح مهندسی با درجه ستوان دومی از دانشگاه فارغ التحصیل شده و دوره تکاوری را نیز گذراند.

 

 

این شهید بزرگوار، به عنوان یک نیروی زبده و فعال مشغول به خدمت در لشکر شاهرود شد بعد از مدتی به پادگان شهید پژوهنده چهل دختر انتقال یافت و در سال 1383 ازدواج کرد که ثمره آن یک پسر به نام علی و یک دختر به نام فاطمه است.

 

 

این شهید در اسفند 94 داوطلبانه با علم و ایمان کامل و عاشقانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) و دفاع از مظلومیت و جنگ با کفار تکفیری داعشی به سوریه اعزام شد و در نیمه شب 21 فروردین 1395 در منطقه جنوب حلب در کشور سوریه در حین درگیری مستقیم با دشمن تکفیری بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به درجه رفیع شهادت نائل شد.

 

 

 

کد خبر 1110473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha