یکی از شاخص ها و عوامل وحدت مسلمانان مسئله فلسطین است

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: وحدت اسلامی یک اصل اساسی، راهبردی، استراتژیک و یک فریضه قطعی قرآنی است که یکی از شاخص های آن مسئله فلسطین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۷ آبان ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: امت های اسلامی باید از سیره نبوی در سه خصلت پیروی از صبر پیامبر (ص)، رعایت عدالت و رعایت اخلاق اسلامی که جزء ارکان اصلی است، الگو برداری کنند.


امام جمعه قلعه گنج یکی از وظایف مهم دوران کنونی امت اسلامی را وحدت و اتحاد در مقابل دسیسه ها و توطئه های دشمنان برشمرد و افزود: وحدت اسلامی یک اصل اساسی، راهبردی، استراتژیک و یک فریضه قطعی قرآنی است که یکی از شاخص های آن مسئله فلسطین است.


وی با اشاره بیانات ارزشمند رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی ایران در کنفرانس وحدت اسلامی، خاطرنشان کرد: نقطه محوری بیانات رهبری در خصوص تبیین زیبا و کم نظیر ادای حق جامعیت اسلام است.


حجت الاسلام احمدی نیک ادامه داد: این بیانات ایشان هم تعبیری بدیع و زیبا است و‌ هم مسئولیت آفرین می باشد که در واقع تبیین درست جامعیت دین، مقابله صحیح در جنگ روایت ها و مبارزه با روایت ناقص و تحریفی از اسلام است، که می کوشد تا اسلام را دین شخصی، اخروی، یک امر فکری و قلبی صرف معرفی کند.


خطیب جمعه قلعه گنج تصریح کرد: در خصوص تبین دین اسلام همه بخش های جامعه وظایفی مهمی از  قبیل دعوت همه مسلمانان به فهم جامعیت دین، نخبگان و دانشمندان جهان اسلام برای تبیین صحیح اسلام و نخبگان و دلسوزان ایران انقلابی مخصوصا مسئولان فرهنگی هم مسئولیت دارند.


وی با اشاره به نامگذاری ۸ آبان به نام روز پدافمد غیرعامل، اظهار کرد: پدافند غیرعامل مسئله بسیار مهم و حیاتی برای دفاع از مراکز و ‌منابع حیاتی کشور است و باید مسئولین در مقابل حملات و تهدیدات دشمن که معمولا زیرساخت ها را هدف می گیرد، توجه کافی داشته باشند، و تلاش کنند که زیر ساخت های لازم را فراهم کنند.


حجت الاسلام احمدی نیک افزود: تا کشور مورد حمله سایبری چند روز قبل که دشمن برنامه ریزی کرده بود و قصد داشت فتنه بنزین را به راه بیندازند، قرار نگیرد البته خوشبختانه باز هم با هوشیاری، نقشه ای دشمن نقش بر آب شد.



امام جمعه قلعه گنج با اشاره به روز ۱۳ آبان، یادآور شد: پیام اصلی ۱۳ آبان یک شعار همیشگی مبارزه با استکبار جهانی است تا زمانی که استکبار دست از خوی استکباری خود بر ندارد این مبارزه هم ادامه دارد.


وی ادامه داد: البته پیام دیگر ۱۳ آبان این است که انقلاب اسلامی استمرار خط استکبار ستیزی انبیای الهی است.


حجت الاسلام احمدی نیک در خاتمه با اشاره همایش آیین برادری و یازدهمین نشست گفتمان برادری به میزبانی شهرستان قلعه گنج‌ از همه دست اندکاران به خصوص نماینده ولی فقیه استان کرمان، استاندار، مدیر کل اطلاعات و مدیران شهرستانی تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 1110514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha