تبدیل تهدید به فرصت از مهم‌ترین اقدامات پدافند غیرعامل است

پورحضرت با اشاره به اینکه صیانت از جان مردم و بالا بردن ضریب ایمنی تاسیسات از اصول پدافندی است گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات پدافند غیرعامل تبدیل تهدید به فرصت است.

«وحید پورحضرت» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ماسال  با اشاره به تعاریف حوزه پدافند غیر عامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه‌ای از اقداماتی است که منجر به افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، پایداری ملی و تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل در مدیریت بحران در مقابل تهدیدات دشمن می‌باشد و از این رو شناخت نقاط ضعف و قوت‌ و شناسایی تهدیدات در حوزه کاری و برنامه‌ریزی مدون برای به حداقل رساندن نقاط آسیب پذیر، مهمترین برنامه پدافند غیر عامل است.

 

فرماندار ماسال افزود: پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.

 

وی با اشاره به اینکه صیانت از جان مردم و بالا بردن ضریب ایمنی تاسیسات از اصول پدافندی است گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات پدافند غیرعامل تبدیل تهدید به فرصت است.

 

پورحضرت با بیان اینکه همه مدیران باید آمادگی لازم در راستای جلوگیری از بحرانهای احتمالی عوامل طبیعی و یا عوامل انسانی را داشته باشند تصریح کرد: تلاش فزاینده در پدافند غیر عامل توسط ادارات و لزوم اجرای پروژه‌های عمرانی با درنظر گرفتن پدافند غیر عامل باید در دستور کار قرار گیرد.

 

فرماندار ماسال با بیان اینکه در شرایط واکسیناسیون با گستره بالا نباید رویکرد بهداشت‌محور و انضباط اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر شیوع ویروس کرونا تضعیف شود خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل هایی بهداشتی ضرورت دارد و رسانه در آموزش‌های لازم در بستر مراقبت های عمومی، رعایت سطوح مختلف بهداشتی و تبیین مخاطرات گسترده کرونا برای افکار عمومی نقش بسزایی دارد.

کد خبر 1110579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha