دومین کلاس درس تربیت بدنی در مدرسه ۱۷ شهریور صومعه‌سرا افتتاح شد

بالو گفت: دومین کلاس درس تربیت بدنی در دبستان دخترانه هفده شهریور دوره دوم افتتاح شد.

«حسین بالو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا اظهار کرد: دومین کلاس درس تربیت بدنی در دبستان دخترانه هفده شهریور دوره دوم در صومعه‌سرا افتتاح شد.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا افزود: این کلاس با هدف ایجاد شادابی و نشاط و در راستای آموزش و تقویت مهارت‌های حرکتی در بین دانش‌آموزان به مساحت یکصد متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

 

وی گفت: امکانات به کار گرفته شده در این کلاس شامل  نردبان افقی، دیواره سنگ نوردی، چوب موازنه، تخته تعادل، نردبان معلق، طناب معلق و... است و دانش‌آموزان می‌توانند در ساعات درس تربیت‌بدنی به اجرای فعالیت‌های ورزشی در این کلاس بپردازند.

 

بالو تصریح کرد: سال گذشته اولین کلاس درس تربیت‌بدنی در شهرستان صومعه‌سرا در دبستان بنت‌الهدی طاهرگوراب به بهره‌برداری رسیده است.

 

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اشاره به افتتاحیه طرح ارتقای سطح سواد حرکتی دانش‌آموزان ابتدایی بیان کرد: طرح ارتقای سواد حرکتی با هدف ترویج سبک زندگی سالم و افزایش تحرک و نشاط و همچنین آموزش‌های اصلاحی در قالب رشته‌های متنوع ورزشی به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

 

وی درمورد نحوه اجرای این طرح در مدارس تاکید کرد: طرح ارتقای سواد حرکتی برای ۳۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس ابتدایی در سه مرحله که شامل آزمون اولیه، اجرای پروتکل‌های تمرینی با مشاوره آموزگاران تربیت بدنی و مشارکت و همکاری خانه و مدرسه و برگزاری آزمون ثانویه اجرا خواهد شد و اختتامیه آن نیز در هفته بزرگداشت مقام معلم برگزار می‌شود.

 

بالو داشتن یک جامعه سالم را مستلزم توجه جدی‌تر به نقش و جایگاه ورزش برای تأمین سلامت دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: همکاری و مشارکت خانواده‌ها در این زمینه مؤثر است و چنانچه تعامل دوسویه بین اولیا و معلمان تربیت‌بدنی تدوام یابد، می‌توان گام‌های بلندتری برای ارتقای سلامت دانش‌آموزان برداشت.

کد خبر 1110589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha