استکبار برای رویارویی با جریان حق از گزاره‌ ها ی  قدرت نرم  استفاده می کند

امام جمعه سوق با اشاره به اینکه قرآن به نمونه‌های متعددی از رویارویی و تلاش مستکبران برای مبارزه با حاکمیت دینی اشاره می‌کند، گفت: استکبار برای رویارویی با جریان حق از گزاره‌هایی که قدرت نرم بوده استفاده می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «مهدی کیانی اصل» امروز (۷ آبان ماه) در خطبه های عبادی سیاسی این هفته شهر سوق با اشاره به ۱۳ آبان سالروز تبعید امام از قم به ترکیه و  شهادت دانش‌آموزان در دانشگاه تهران، روز دانش آموز، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، گفت: روز دانش آموز بهترین فرصتی است که نهادها و دستگاه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش در زمینه مسائل تربیتی، برنامه ریزی درست و هوشمندانه ای داشته باشند.
 
 
امام جمعه سوق با بیان اینکه هیئت های مذهبی در بحث آشنایی جوانان و نوجوانان با آموزه‌های دینی بیشترین سرمایه‌ گذاری را داشته باشند، افزود: خانواده‌ها مسائل تربیتی را اولویت کاری خودشان قرار دهند.
 
 
وی با اشاره به اینکه شورای سیاست گذاری ائمه جمعه طرح بسیار خوبی را برای نوجوانان برنامه ریزی کردند، تصریح کرد: در نماز جمعه ها جوانان عهده داره کارهای فرهنگی نماز جمعه هستند و البته این طرح نیازمند همراهی، حمایت و همکاری همه نهادها است.
 
 
کیانی اصل در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه با دقت در آیات قرآن که مشتمل بر لفظ استکبار است دو مفهوم فهمیده می شود، ادامه داد: مستکبر کافری است که در برابر دعوت الهی سر به تسلیم فرو ننهاده است . 
 
 
امام جمعه سوق با اشاره به اینکه قرآن به نمونه‌های متعددی از رویارویی و تلاش مستکبران برای مبارزه با حاکمیت دینی اشاره می‌کند و مومنین را نسبت به این واقعیت هشدار می‌دهد، بیان داشت: استکبار برای رویارویی با جریان حق از گزاره‌هایی که قدرت نرم بوده استفاده می کند.
 
 
وی گفت: بهره‌برداری از نقاط ضعف، سیاست گام به گام، استمرار و تداوم همه جانبه و فراگیر مبارزه با استکبار یک شعار همیشگی است.
 
 
کیانی اصل افزود: مبارزه با استکبار این نیست که ما لشکرکشی کنیم و بلکه ملت ایران در مقابل کید و تعرض و دست اندازی ها و تلاش‌های سیاسی دشمن و انواع و اقسام کار هایی که می کند تا دوباره کشور را تحت سیطره خودش قرار دهد به شدت و قدرت خواهد ایستاد.
 
 
امام جمعه سوق تصریح کرد: مبارزه با استکبار یعنی در هر جایی از سطح جهان اگر آمریکایی ها علیه اصلی از اصول اسلامی حیله و ترفندی به کار ببرند ما آن حیله را برملا و خنثی خواهیم کرد.
 
 
وی با اشاره به به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص تعبیر پیوست عدالت در برنامه ها، بیان داشت: قانون گرایی، پاسخگویی شفافیت و انضباط مالی و اقتصادی و پرهیز از اشرافی‌گری و تمام ابعاد شخصی و برنامه های مدیریتی در مسیر خدمت به مردم از اصول این پیوست هستند.
 
 
حجت الاسلام کیانی از مذاکرات بروکسل، به سنگ محکی برای ایران در برابر غرب اشاره کرد و گفت: این کار اقدامی در راستای نمایش تغییر رویکرد سیاست خارجی دولت ایران در قبال زیاده خواهی های آمریکا و اروپا است.
 
 
امام جمعه سوق افزود: انتخاب اتحادیه اروپا چند مزیت دارد و نوعی شکاف بین اروپا و آمریکا و نوعی موازنه بخشی به مذاکرات برجامی است.
 
 
وی با اشاره به اینکه در بحث فتنه بنزین دشمن، بار دیگر دشمنان ناکام ماندند، افزود: در سالگرد تظاهرات بنزینی دشمنان این نظام تلاش ‌کردند آشوب و اغتشاش ایجاد کنند و جایگاه‌های سوخت را هک کردند که با تلاش‌های دوستان در وزارت نفت و همراهی مردم ناکام ماند و بار دیگر پوزه دشمن به خاک کشیده شد .
 
کد خبر 1110597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha