ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات/از خطر نفوذ دشمن نباید غفلت کرد

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه در تمام کشورهای دنیا چارچوب خاصی برای استفاده از اینترنت در نظر گرفته شده است بر ضرورت تکمیل شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد و گفت: خطرات فضای مجازی را درک نکرده ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت ‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۷ آبان) با گرامیداشت نام و یاد شهدای دانش آموز اظهار کرد: امیدواریم دانش آموزان بسیجی امروز، فردا نیز همچنان بسیجی وار در مسئولیت‌های مدیریتی قرار بگیرند و این انقلاب را با درایت مقام معظم رهبری به دست امام زمان و سرمنزل مقصود برسانند.

امام جمعه سنگر با اشاره به اینکه قضیه ۱۳ آبان، در واقع تسخیر جاسوس خانه آمریکایی در ایران بود گفت: مکان سفارتخانه آمریکا در ایران محلی برای منحرف کردن نهال انقلابی شده بود که تازه می خواست به ثمر برسد.

وی افزود: اما خوشبختانه دانش‌آموزان و دانشجویان آگاه و پیرو خط امام توانستند در روز ۱۳ آبان این جاسوس خانه را بگیرند.

محمدیان تصریح کرد: البته یک سری از همان دانشجویان که انقلابی بودند امروز در مقابل انقلاب ایستاده اند که خود آینه عبرت هستند.

وی اذعان کرد: آن هایی که ادعا می کنند ما سفارتخانه را گرفتیم درست نیست چراکه جاسوسخانه را گرفتند زیرا سفارتخانه وظایف خاص خودش را دارد و مسائل دیپلماتیک دنیا وظیفه مشخصی را دنبال می کند ولی در سفارتخانه آمریکا فعالیت های علیه انقلاب و نظام انجام میشد.

محمدیان در ادامه به اتفاقات چند روز اخیر که در خصوص بنزین رخ داد اشاره کرد و گفت: ما همواره باید در مقابل نقشه های دشمن هوشیار باشیم.

وی با اشاره به پروژه «ضربه چاقوی مکرر» صهیونیستی ها خاطر نشان کرد: این پروژه جدید دشمن است که خودشان اعلام کرده اند چرا که دریافته اند جمهوری اسلامی ایران را نمی توانند یکدفعه به زمین بزنند.

محمدیان همچنین با تاکید بر اینکه برای مملکت ما «تکمیل شبکه ملی اطلاعات» لازم است، افزود: باید ادارات، وزارت خانه ها، نهادهای امنینی، نظارتی، قضایی و.. را هر چقدر که می توان از شبکه اینترنت جهانی دور نگه داشت.

وی بیان کرد: در تمام کشورهای دنیا نیز یک چهارچوب خاص برای استفاده  از اینترنت در نظر گرفته شده و کسی اینقدر رها شده نمی تواند از این فضا استفاده کند و فقط ما هستیم که اینقدر رها از اینترنت استفاده می کنیم و خطرات فضای مجاری را درک نمی کنیم.

امام جمعه سنگر در ادامه به خطر «نفوذ» که در بدنه ادارات و وزارت خانه ها وجود دارد نیز اشاره و اذعان کرد: مقام معظم رهبری هم از زمان دولت های قبلی بر این قضیه تاکید داشتند که «از خطر نفود دشمن غفلت نکنید»  

محمدیان ادامه داد: البته کسانی هستند که نفوذ کردند و کدها، پسوردها و رمزهای ورود و خروج ها را بلدند، از این رو باید دقت شود و این افراد را پیدا کنند، چرا که به مردم و امنیت جامعه لطمه می زنند.

وی با بیان اینکه ماهیت دشمن در این قضیه اخیر و هم در آبان 98 روشن است، گفت: دشمن برای دشمنی خود ابایی ندارد که مردم هم متضرر شوند چون برای رسیدن به منافع خود از همه عبور می کند.

محمدیان در بخش دیگر سخنانش از حضور میدانی رییس جمهور طی سه ماهی که بر سر کار آمده تشکر کرد و گفت: اینکه خود رییس جمهور مستقیم به وزارتخانه رفته و پیگیر امور شده است و زمین بازی را دست دشمن ندادند قابل تقدیر است و خوشبختانه صدا و سیما هم در این قضیه خوب عمل کرد.  

وی افزود: دشمن برای سالروز قضیه بنزین آبان 98 برنامه ریزی کرده بود تا اختشاشاتی را ایجاد کند ولی خوشبختانه مردم هوشیار ما میدان را به دست گرفتند و مانع از خرابکاری دشمن شدند، زیرا مردم ما مردم نجیب و صبوری هستند که وقتی صداقت از مسئولین جمهوری اسلامی ببینند همه جوره پای آن می ایستند.

محمدیان در ادامه همچنین انتخاب و آغاز به کار رسمی استاندار گیلان را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری کرد: استاندار جدید در حرکتی انقلابی از جوانان و نیروهای ارزشی برای پیشرفت استان استفاده کنند.

وی رسیدگی و توجه به وضعیت تالاب انزلی، رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت و زباله سراوان را که از جمله سفارشات نماینده ولی فقیه در استان به استاندار بود را از اولویت های مطالبه عموم مردم استان دانست و خاطر نشان کرد: سرمایه گذار خارجی و شرکت های دانش بنیان برنامه های خوبی در این خصوص دارند که امیدواریم استاندار نیز آنها را پای کار بیاورد، پای صحبت آنها بنشیند.

وی همچنین با انتقاد بر عملکرد کوتاهی مسئولین بخش سنگر در دولت های قبلی در خصوص مسکن مهر برای جوانان و مستاجران، خواستار جانمایی زمین برای «طرح ملی مسکن» در این بخش شد و تاکید کرد: مسئولین سنگر از الان به فکر باشند چرا که ما به این جوانان بدهی داریم.

کد خبر 1110604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha