اقدامات فرهنگی در کشور نیازمند حرکت‌های جهاد گونه است

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با تقدیر از دست اندرکاران توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که رفع مشکلات کشور با حرکت‌های جهادی صورت می‌گیرد که در این طرح شاهد بودیم و در حوزه فرهنگ و هنر متعالی نیز نیازمند این حرکت هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب رضا ارزانی» عصر امروز (جمعه 7 آبان) در جلسه گردهمایی یاوران ام‌البنین حضرت خدیجه کبری(س) گفت: این اقدام شما انفاق درراه خدا است، بسیارارزشمند است و قدردانی می‌کنیم  .
 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: از موسسه و کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) نیز قدردانی می‌کنیم ،این عزیزان خالصانه رفتار کرده و کوشیدند خودجوش و مردمی اقدام کنند.
 

وی با اشاره به بعد رسانه‌ای طرح توزیع گفت: برنامه سمت خدا به‌خوبی در این زمینه گام برداشت از یک سو اطلاع‌رسانی به مردم انجام شد و از سوی دیگر خیرین نیز ورود کردند.

 


حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به‌منظور کمک به نیازمندان خالصانه اقدام کردند گفت: 40 هزار قربانی طی دو سال انجام شد که این میزان درزمانی صورت گرفته که همه مشکلات اقتصادی داشته‌اند اما خیرین و مردم به صحنه آمدند.

 


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که رفع مشکلات کشور با حرکت‌های جهادی صورت می‌گیرد که در این طرح شاهد بودیم  و در حوزه فرهنگ معارف دینی و هنر متعالی نیز نیازمند این حرکت هستیم.


 

ارزانی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان 30 روز را روزه می گیریم و در پایان عید فطر است و باید در راه رضای خدا مبلغی را بپردازیم،گفت:  این بدان معنا نیست که شرط صحت روزه زکات فطره است اما خداوند همه این موضوعات را کنار یکدیگر قرار داده است و می فرماید نمی توانید فقط به فکر خودتان باشید؛ لذا وقتی در مورد رهبانیت و گوشه عزلت اختیار کردن و رهبانیت مسیحیان با پیامبر اعظم(ص) سخن گفتند و از ایشان سوال کردند  که آیا در دین شما رهبانیت هست، حضرت پاسخ دادند: «جهاد، رهبانیت امت من است»، یعنی در جمع بودن و همراه دیگران بودن و مجاهدت و تلاشی که خستگی ناپذیر است.

 

وی گفت: اینکه پشت میز بنشینیم و بگوییم بودجه و اعتبار می‌آید و کار می‌کنیم، اتفاقی نمی‌افتد و باید جهاد گونه اقدام کنیم و تلاش جدی داشته باشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ارزانی با اشاره به آیه « وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّکَاةَ وَارْکَعُوا مَعَ الرَّاکِعِینَ» افزود: افراد بسیاری هستند که اهل دین و نماز هستند اما زمانی که از آن‌ها برای کمک به دیگران کمک می‌خواهیم، کناره‌گیری می‌کنند و انفاق نمی‌کنند یا می گویند ما دعا می کنیم که مشکل حل شود! خداوند در قرآن کریم می فرماید: « وَأَنْفِقُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا تُلْقُوا بِأَیْدِیکُمْ إِلَى التَّهْلُکَةِ وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ»؛ خداوند در این آیه انفاق نکردن را هلاکت می داند، بنابراین چنین نیست که بگوییم انفاق کار مستحبی است.

 

وی در ادامه ضمن قدردانی از حجت الاسلام و المسلمین ثباتی مقدم و تلاش های ایشان در موسسه حضرت خدیجه کبری(س) در راستای توزیع قربانی میان نیازمندان گفت: هرکسی در این عرصه در هر حوزه ای که فعالیت و کمک کرده باشد ازخیرین و بانیان، از افرادی که قربانی را توزیع کردند تا آن روحانی که مردم را به مشارکت در این حرکت دعوت کرد، همه نقش داشتند و ما باید بتوانیم این حلقه ها را به نیکی کنار یکدیگر قرار دهیم.
 

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور عنوان داشت: مجاهدت‌های خستگی‌ناپذیر یکی از مسائل مهم است که موسسه حضرت خدیجه(س) پای‌کار آمدند و تلاش کردند.

کد خبر 1110627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha