حضرت خدیجه(س)، الگوی کمک به بندگان خداوند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مؤمن گفت: حضرت خدیجه(س)، جان، مال و آبروی خود را داد برای دین خدا داد و باید این الگویی برای ما باشد که همواره در راستای برقراری دین اسلام تلاش کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمن عصر امروز (جمعه 7 آبان) در جلسه گردهمایی یاوران ام‌البنین حضرت خدیجه کبری(س) گفت: حضرت خدیجه(س) دارای بصیرت فوق‌العاده‌ای بود و به پیامبر(ص) فرمودند که می‌دانید چرا با شما ازدواج کردم؟ اول اینکه شناخت بسیار کامل داشتیم و این یعنی اینکه اگر جوانان ما می‌خواهند ازدواج کنند باید شناخت کامل باشد.

 


استاد برجسته حوزه علمیه بیان داشت: صداقت، امین بودن و خوش‌اخلاقی از دلایلی بود که حضرت خدیجه(س) با پیامبر(ص) ازدواج کرد و به‌قدری عاشق ایشان بود که همه زندگی و مال خود را صرف پیامبر(ص) کرد.

 


وی عنوان داشت: حضرت خدیجه(س)، جان، مال و آبروی خود را داد برای دین خدا و باید این الگویی برای ما باشد که همواره در راستای برقراری دین اسلام تلاش کنیم.

 


مؤمن با اشاره به کمک بزرگان دینی به بندگان خداوند و اهمیت این کار گفت: بسیاری از بزرگان ما مقید بودند که روزی حداقل یک خدمت به بندگان خدا کنند و اگر آن روز نتوانست جلوی لانه مورچه‌ها غذا می‌ریختند.

 


استاد برجسته حوزه علمیه گفت: خدمت به مخلوق هیچ اثری نداشته باشد که دارد، برکت را در زندگی و نسل گسترش داده و لذا هر میزان که می‌توانید، به دیگران کمک کنید.

 


وی ابراز داشت: خدمت به بنده خدا بسیار ارزشمند است و موجب رضایت امام زمان(عج) شده و در این کار فرج و گشایش است که باید همواره در این زمینه اقدام کنیم.

کد خبر 1110629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha