ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در مجموعه شهرداری  قابل توجه است

حجت الاسلام ذوالفقاری گفت: ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در مجموعه شهرداری قابل توجه است

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام «مصطفی ذوالفقاری» در جلسه هم اندیشی ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی که در ستاد فهمای استان مرکزی برگزار شد، گفت: مسئولان و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد روی برخی از مسائل فرهنگی تعصبات خاصی دارند که سبب شده تا کانون های مساجد به یکی از اثرگذارترین مجموعه های فرهنگی در کشور تبدیل شود.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، به فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد و حضور اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان در این مراکز فرهنگی و دینی خبر داد و افزود: ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد جهت کمک به مجموعه شورا و شهرداری اراک بسیار قابل توجه است تاکنون مغفول مانده.

 

وی در ادامه به تجربیات موفق گذشته در برگزاری برخی برنامه های فرهنگی ورزشی مشترک با شهرداری و دستگاه های اجرایی دیگر اشاره کرد و ادامه داد: این تجربه ها، حاکی از توان بالای مدیران و اعضای کانون های مساجد در رشد و اعتلای فرهنگ ناب اسلامی ایرانی دارد.

 

حجت الاسلام ذوالفقاری اظهار کرد: انتخاب اعضای شورا از میان افراد مومن و انقلابی موجب می شود تا با هم افزایی کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار شهرداری و شورای اسلامی در جهت رفع آسیب های اجتماعی و کمک به رشد فرهنگ عمومی شهر، اتفاقات خوبی رقم بخورد.

 

اجرای طرح «محله محور مسجد بنیان» در اراک

 

در ادامه این جلسه «پیمان عین القضاتی» به اجرای طرح «محله محور مسجد بنیان» اشاره کرد و گفت: در این طرح شهر اراک به 55 محله با محوریت مساجد منتخب به منظور اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی با مشارکت مردم تقسیم شده اند.

 

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کلانشهر اراک با بیان اینکه این طرح شهر را از همه لحاظ به تعادل می رساند، افزود: در این طرح امام جماعت به عنوان امام محله انتخاب می شود با همکاری ارکان مسجد اقدام به رفع آسیب ها و مشکلات هر محله می پردازند.

 

عین القضاتی به راه اندازی اپلیکیشن «محله من» در شهرداری اراک اشاره و اظهار کرد: شهروندان می توانند مشکلات شهری و منطقه ای خود را در این اپلیکشن با شهردار در میان می گذارند و شهرداری موظف به پاسخ و رفع مشکلات است.

 

وی افزود: شهرداری با همیاری افراد نخبه مسجدی می تواند شهر اراک را به شهری با منظر زیبای اسلامی تبدیل کند.

کد خبر 1110738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha