قرآن کریم شاهکار هنری خداوند برای بشریت است

حجت الاسلام میثم تارم گفت: قرآن کریم شاهکار هنری خداوند برای بشریت است و علاوه بر این که رفتار و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) هنرمندانه بوده همچنان که در ماه رمضان دعای افطار کوتاه و دعای سحر طولانی است این نمایش هنر در ادعیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز ۸ آبان ماه حجت الاسلام «میثم تارم» در مراسم افتتاح هنرستان هنرهای زیبای جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز و شهدای هنرمند، گفت: هیچ ابزاری به اندازه هنر در رسیدن به مقاصد انسان کارایی و تاثیرگذار نیست و با هنر انسان به خوبی، راحتی و با پیمودن کوتاه ترین را، به اهداف خود می رسد.


رئیس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان از قرآن کریم به عنوان یک مجموعه بی نظیر هنری یاد کرد و افزود: یکی از هنرها در سوره حضرت یوسف نمایان است.


وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم شاهکار هنری خداوند برای بشریت است و علاوه بر این که رفتار و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) هنرمندانه بوده همچنان که در ماه رمضان دعای افطار کوتاه و دعای سحر طولانی است این نمایش هنر در ادعیه است.


حجت الاسلام تارم هنر را بسیار مهم برشمرد و اظهار کرد: مخاطب شناسی، زمان و مکان یک هنر است و واقعا جای چنین هنرستانی خالی بود که امروز به لطف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیری های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و همکاری اداره کل آموزش و پرورش کرمان شاهد افتتاح این هنرستان هستیم.


امام جمعه جیرفت در خاتمه با بیان این مطلب که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ظهور و بروز این هنرها تلاش کند، عنوان کرد: امیدواریم رشته های هنری در این هنرستان توسعه پیدا کرده و همچنین شاهد افتتاح هنرستان های هنری در سطح دیگر شهرستان های جنوب کرمان باشیم.

کد خبر 1110753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha