آغاز به کار نقاره خانه حرم سلطان علی بن امام محمدباقر(ع)

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان گفت: آئین معنوی نقاره زنی حرم مطهر سلطان علی بن امام محمدباقر (ع) مشهد اردهال آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شمال استان اصفهان، مسلم محمودزاده در گفت و گو با خبرنگاران گفت: آئین معنوی نقاره زنی حرم مطهر سلطان علی بن امام محمدباقر (ع) مشهداردهال آغاز به کار کرد.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان افزود: مراسم آغاز به کار نقاره خانه حرم مطهر با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان و جمعی از مسئولان محلی در حرم مطهر حضرت سلطانعلی بن امام باقر(ع) اردهال برگزار شد.

 

محمودزاده افزود: این برنامه در ایران اسلامی در آستان مقدس امام رضا (ع) و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و برخی امامزادگان نوای گوش نواز و معنوی نقاره معنویت خاصی به این اماکن مذهبی داده و زائران، مجاوران و عاشقان اهل بیت (ع) با شنیدن این نوای زیبا به رفع حاجات معنوی می پردازند و جای این نوا در آستان مقدس خالی بود با تلاش و کوشش حدود یکساله عوامل اجرایی آستان این امر محقق شد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان با بیان اینکه این مراسم با حضور اساتیدی همچون رضا و علی بهشتی پور از شهر مقدس قم و حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان مربی گروه تمرینات اولیه و تکمیلی صورت پذیرفته است، گفت: در همه مراحل آموزش و تمرینات عوامل گروه نقاره و مربیان و عوامل آستان و بانیان خیر تلاش‌های زیادی را داشته و هر هفته با طی دوره های آموزشی متعدد در نهایت این امر همزمان با فرارسیدن ایام ربیع الاول این زحمات و تلاش‌ها به ثمر رسیده و در مراسمی از این آئین رونمایی شد.


محمودزاده تصریح کرد: اجرای گروه نقاره زنی حرم مطهر از این پس به مناسبت‌های مختلف جشن‌های اسلامی در غروب آفتاب همانند حرم مطهر ثامن الحجج خواهد بود و زائران و مجاوران از این نوای معنوی و گوش نواز بهره مند خواهند شد.

 

وی اضافه کرد: برای این گروه لوازم و تجهیزاتی شامل ۶ عدد طبل و ۶ عدد کرنا به صورت ویژه و خاص تامین شده است و به محض نواخته شدن و اجرا در حرم‌های مطهر گوش و چشم هر بیننده و شنونده ای را به خود خیره و جذب می‌کند./

کد خبر 1110770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha